kolven

Discussion in 'Borstvoeding' started by Alita, Nov 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

ik wil eigenlijk nu voor de avond een flesje kolcven maar iedere keer als ik het wil gaan doen wordt ik helemaal verdrietig vindt het eigenlijk wel fijn aan de borst. Ik wil het eigenlijk wel voor als je ergens op bezoek gaat, ik werk niet dus hoef het niet voor het werk te gaan doen.
    Moet toch binnenkort gaan doen maar hadden jullie dit ook?

2. bmk

bmk Lid

Oct 7, 2007
    45
    0
    0
    Ik heb een zoontje van 9 weken oud en nu kolf ik 's ochtends een uur na de eerste voeding. Kolven ging niet goed, maar met de neusspray van oxitocin e gaat het beter. Dan wil ik toch regelmatig een flesje gaan geven, zodat hij ook aan de fles went. Het zou vervelend zijn als hij dat straks niet wil.

maar goed, ik snap wel wat je bedoelt. Hij komt echter nog 8x dus houd dan nog wel 7x de borst over..

3. Premama

Premama Actief lid

Jul 19, 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hi Cindy,

het is echt wennen met kolven, hè? Heel anders dan zo'n lekker warm lijfje tegen je aan.
    In het begin kon ik ook niemand om me heen hebben tijdens het kolven, zelfs mijn man niet. Dat is nu ook geen probleem meer. Niet dat ik nu met jan en allemaal erbij zit te kolven, maar het wordt wel wat minder "spannend" als in het begin.

Succes!

4. Alita

Alita Niet meer actief

ik heb dus gister voor het eerst gekolft, het ging meteen goed eigenlijk, had 80 cc gekolfd. Selina had er ook echt geen problemen mee om aan de fles te drinken. Ik moet nu ook echt gaan kolven want wij gaan regelmatig bij vrienden eten en die wonen verder weg en dan is het toch erg handig als je gewoon een flesje kunt geven. Ook dadelijk met de feestdagen is het fijner als je een flesje kunt geven.
    Vondt het toch wel meevallen maar als ik ooit zal stoppen met de bortsvoeding zal ik het helemaal niet leuk vinden volgens mij...
    Hoeveel cc drinkt een kindje van 2 maanden per voeding eigenlijk? Ik had dan dus 80 cc heeft gewoon doorgeslapen dus zal dan wel genoeg zijn geweest... of niet?

5. appeltje

appeltje Niet meer actief

Volgens mij is 80 ml wel goed hoor. Ligt er een beetje aan hoeveel voedingen je kindje op een dag krijgt. Maar als ze niet genoeg had, dan had je haar wel gehoord denk ik... ;) Luxe hoor, nu al doorslapen!

Ik begrijp alleen niet dat je het makkelijker vindt om een flesje te geven in de geschetste situaties. Want als jullie ergens zijn en je kindje drinkt een flesje, dan moet jij toch gaan kolven? (om het vraag/aanbodprincipe niet te verstoren). Ik neem aan dat je dan niet boven gaat zitten kolven? Kan je beter je kindje 'live' voeden toch? :D

6. Alita

Alita Niet meer actief

nou nee ik kolf dan van te voren, anders blijft het natuurlijk hetzelfde.....
    Kan toch ook of niet?

7. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Het kan wel maar je moet wel opletten dat als jullie bijvoorbeeld langer dan drie uur weg gaan 1. je waarschijnlijk enorme stuwing zal krijgen waardoor je pijnlijke borsten hebt, wat niet echt fijn is op een gezellige avond en 2. als het vaker voorkomt dan ga je het vraag en aanbod schema een beetje door te war schoppen waardoor je het risico loopt dat je borsten denken o ik hoef minder melk aan te maken want er wordt toch pas over 5 uur weer melk gevraagd.

Dus het is ook zelf even een beetje puzzelen en aanvoelen hoe het gaat.

Mijn ervaring is dat juist op de momenten dat je bijvoorbeeld bij familie/vrienden bent en je kleintje begint te huilen voor voeding dat het meer "gedoe" is om die fles op te gaan warmen etc dan om even bijv in de woonkamer (als de rest in de keuken zit) of even in de keuken (als de rest in de woonkamer zit) of desnoods even boven (dit alles er van uit gaande dat je het niet zo fijn vind om onder het toezicht oog van andere te voeden). Ik dacht dat ik daar op het begin ook veel moeite mee had maar na twee maanden maakte het me allemaal niet zoveel meer uit en zat ik met een doek over mijn dochtertje en mij te voeden op een bankje aan de thames in Londen ;).

8. Alita

Alita Niet meer actief

Ja het is ook zo dat je er gewoon aan moet wennen. Heb gister in het consultatiebureau gevoed na het eerste prikje en het interesseerde me helemaal niet als mijn meisje maar gestroost werd, bij je eerste is het gewoon allemaal wennen.

Share This Page