Hallo, Hier een vraag van een BV mama. Ik geef mijn ventje nu bijna 20 maanden BV. Sinds deze week drinkt hij ineens veel korter. Meestal was het 's ochtends 2x10 min, 's middags ook zoiets en 's avonds ook zeker 2x10 min. Maar nu haalt hij meestal net 2x5 minuten. Ik heb altijd gezegd dat hij beslist hoeveel hij drinkt en dat beslist hij natuurlijk ook. Maar ik wil hem heel graag blijven voeden. Kan ik ervoor zorgen dat hij weer meer bij me gaat drinken? Ik geef hem niet veel ander drinken, soms wat water, wicky of jus 'd orange maar nu hij minder bij mij drinkt geef ik hem bijna niks meer. Ben nu 13 weken zwanger en heb gewoon doorgevoed, maar ik weet niet hoe ik hem nu weer meer aan de BV krijg. Advies!
HAllo, Gefelciteerd met je zwangerschap! Ik las je verhaal en dacht direct, zou ze soms zwanger kunnen zijn? En inderdaad in de laatste regel blijkt dat zo.....! De zwangerschapshormonen onderdrukken de melkproductie. Het is dus normaal dat je productie een stuk lager is. Je kunt door iets vaker aan te leggen wel iets verhogen maar nooit helemaal zoals het was. Ook veranderd de smaak wat. Je kunt gewoon door gaan met borstvoeden maar besef dat je productie wat lager is. Succes en blijf genieten van dit speciale moment. Ilse
Hallo Ilse, Thanks voor je felicitatie. Ik ben heel blij dat Keano een brusje krijgt! Hij wilde even niet zo lang bij me drinken als anders dus meer aanleggen dat ging niet. Hij moet natuurlijk wel zelf willen. Gelukkig drinkt hij nu weer iets meer. Ik kan dus verder niks doen om ervoor te zorgen dat er genoeg melk blijft? Gewoon voeden zodra hij wel wil en als dat maar kort is dan is dat niet anders, zo doe ik het altijd al. Ik wil zo graag blijven voeden. Niet tot hij 4 is ofzo hoor, maar ik dacht misschien kan hij nog het goede voorbeeld aan zijn brusje geven in augustus. Hij is dan 2 jaar en 2 maanden. Genieten doe ik zeker. Groetjes, Velobabe