Voorbereiding borstvoeding bij geplande keizersnede

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Cor81, Jan 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cor81

Cor81 Lid

Jan 13, 2009
    51
    0
    0
    Hallo,
    over twee weken zal onze tweede zoontje geboren wordt middels een geplande keizersnede.
    De eerste werd geboren na een spoedkeizersnede en na 3 dagen kolven hield ik dat voor gezien. Baby was totaal uitgeput en kon niet goed zuigen, kolven leverde steeds maar 3 drupjes op.

Deze keer wil ik er wel vol voor gaan en heb het idee dat mijn borsten er ook al mee bezig zijn. Daar komt al weken wat drupjes melk uit na het douchen.

Maar wat kan ik doen om mij voor te bereiden op de borstvoeding? Graag zou ik wat tips willen.

Alvast bedankt!

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Spannende weken ga je tegemoet zeg!
    Goed dat je je nu wilt voor bereiden.

Je kan ene paar dingen doen. Niet zo zeer lichamelijk maar wel met kennis.

Je kan evt nog kijken of je een informatief gesprek bij een lactatiekundige kunt afspreken om specifiek jouw vragen te stellen (www.nvlborstvoeding.nl)

Je kan jezelf wat inlezen door de kijken op:
    http://www.borstvoeding.com/voorjebegint/

Je kunt via de site van www.borstvoedingnatuurlijk.nl
    een themafolder downloaden over het voeden na een keizersnede.

Wanneer het aanleggen niet direct lekker gaat, start dan in elk geval met kolven. Doe dit dubbelzijdig ongeveer 10-15 minuutjes. Om de 3 uur. dan komt de productie snel op gang.

Soms kan spanning het toeschieten van de melk remmen (de afgifte van het hormoon oxytocine wordt geremd) en kan een neusspray syntocinon wonderen doen om net even door te pakken.

Succes en als je nog vragen hebt mag je natuurlijk mailen

Ilse

3. Cor81

Cor81 Lid

Jan 13, 2009
    51
    0
    0
    Hallo Ilse,
    zoals gepland is maandag ons zoontje geboren en ben ik dezelfde dag gaan kolven.
    Daarna geoefend met aanleggen en het gaat prima! Eerst alleen met tepelhoedje, maar nu ook zonder.
    Nu probeer ik het iig 3 maanden vol te houden en hopelijk langer!
    Bedankt voor de tips!

Share This Page