Neusspray voor opwekken toeschietreflex

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Birdie, 12 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Hallo,

Heb net voor het eerst de neusspray gebruikt voor het opwekken van de toeschietreflex, ik produceer niet zoveel melk, 10 ml is het hoogste 's ochtends, rest van de dag 7 ml.

Valt tegen, de hoeveelheid blijft hetzelfde, het komt eruit druppelen, net als anders.

Ik dacht dat die neusspray ervoor zou zorgen dat er meer uit zou komen en dat het er meer in straaltjes uit zou komen.

Kennelijk verkeerd gedacht?

2. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hoi Birdie,

ik zie dat je al heel vroeg bevallen bent van je meisje. Wat een stress. en dan lukt het kolven ook nog niet goed. Ik denk dat het verstandig is om hulp te zoeken van een lactatiekundige bij je in de buurt om dit met je te bekijken. Weet niet hoe vaak je kolft, hoe en wat, maar na een KS kan het soms ook wat langer duren voor BV goed op gang komt. Maar in jou geval is deskundige hulp zoeken denk ik erg aan te raden.
    In principe zou syntocinon je toeschietreflex op moeten wekken, maar wellicht is je productie gewoon nog te laag en moet je die opkrikken....

3. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    kolf je trouwens dubbelzijdig electrisch?

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Birdie: net zoals ik in je andere topic al aangaf lijkt het mij heel verstandig om contact op te nemen met een lk.
    Je hebt het idd niet makkelijk. Kindje veel te vroeg geboren, herstellende van een ks en dan steeds heen en weer reizen en proberen met de kolf je productie op gang te krijgen.
    Met kolven is het sowieso al moelijker om je productie op gang te krijgen. Maar zeer zeker niet onmogelijk hoor ! En als je dan nog allerlei zorgen erbij hebt word het er niet makkelijker op. Schakel een lk in die kan je vast goed helpen !

5. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Ga ik doen, morgen! :D

In principe heb ik het idee dat ik al aardig hersteld ben van de ks, maar ja, eea is natuurlijk net wat meer stressvoller dan een 'gewone' geboorte. Al merk ik niet echt dat ik last heb van stress, wel gehad tot een week geleden.

Ja, ik kolf dubbelzijdig.

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Birdie: en hoe was je consult bij de lk ? Heeft ze je nog wat verder kunnen helpen ?

Ken je trouwens de brochure: Borstvoeding voor een couveusebaby. Die is van de VBN en kun je evt. hier downloaden.

7. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Ik heb het consult pas maandag.

Maar ik ben erg blij met jouw link, heb gelijk een paar folders besteld! Thanks! :D

Deel Deze Pagina