Wanneer het beste 'borstvoeding' spulletjes aanschaffen?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Beertje09, Feb 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hallo allemaal,

Kan iemand mij vertellen wanneer ik het beste 'borstvoeding' spulletjes kan aanschaffen, want je weet natuurlijk nooit of het gaat lukken borstvoeding.

Wat ik op dit moment heb is een borstkolf van Avent, en borstcompressen die heb ik ook maar aangeschaft.
    Moet ik nu al flessen aanschaffen, en een evetuele voedingsbh enz. Of kan ik daar beter mee wachten?

2. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,069
    2,204
    113
    Brabant
    een voedingsbh is wel handig. Anders moet je je man er op uit sturen.. (dat heeft die van mij trouwens wel braaf gedaan, ik had er maar 1 gekocht...)
    Flessen zitten als het goed is bij de kolf. je kunt er een speentje bijkopen, immers, die heb je toch ooit nodig als je gaat kolven.

Verder hebben wij ons in die eerste weken rotgekocht, maar dat was omdat ze niet aan de borst wou en niet goed uit de fles kon drinken...

3. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Er zitten inderdaad 2 flessen bij, maar ik dacht aan nog wat flessen. Ik wil juist geen speentje aanleren, waarom heb je die nodig als je gaat kolven?

Rotgekocht? Wat heb je allemaal moeten aanschaffen dan, welke fles is het geworden of geef je nu borstvoeding? Of afgekolfte melk in een fles?

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

De eerste dagen is de man hier ook redelijk vaak op pad gestuurd.

Eerst voor flesvoeding (toen Lena na drie dagen nog niet aan de tiet ging)

Toen voor een fatsoenlijk flesje (die bekertjes bij de kolf, aaargh)

Daarna voor een magnetronsterilisator

Toen weer voor compressen

Daarna voor een ander speentje :D

Lena heeft al met al 6 weken bv uit een flesje gehad, die vertikte het.

Maar ja, je kan je wel van alles op de hals halen, maar misschien gaat je kindje netjes aan de borst en heb je al die zooi niet eens nodig. En het is zo gehaald, of besteld via internet.

5. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    @Valhalla, hahahah ik heb me rot gelachen, tsja die mannen moeten ook wat te doen hebben na de bevalling haha.

Ik heb in ieder geval een borstkolf, en borstcompressen. Ga van de week een paar voedingsbh's kopen voor het geval dat, dan heb ik dat ook weer in huis.

Mocht ik bewaarbekertjes of nog meer flessen moeten hebben, dan zal mijn man op pad moeten gaan héhé.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik had alleen een kolf en 2 flesjes.wel had ik 2 voedings bh's gehaald.

fynn had erg veel last van krampen de eerste week en kreeg dus druppels de hebben we kunnen geven met een borstvoedings speen van nuby anders was het niet te doen en hield hij de druppels niet binnen.

verder zoogcompressen zijn echt nodig als je wil proberen bv te geven hoor.flessen zou ik niet doen in het begin zal je toch echt alleen live voeden

7. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Bedankt voor jullie reacties.

Ik zal dan maar niks halen, behalve nog 2 voedingsbh's. Ik hoop dat borstvoeding gaat lukken, dat gedoe met al die flesjes etc houdt ik totaal niet van.

Ik houdt het dus bij een kolf en compressen haha.

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Of het gaat lukken daar ben je natuurlijk zelf bij. Al zal het opstarten bij de een of de ander natuurlijk wel makkelijker/moeilijker zijn.

Wat mischien wel handig is om in huis te hebben een goed boek over bv. En nummers van vrijwilligers van VBN of LLL of een Lk. Kun je allemaal wel vinden op www.borstvoeding.nl . Mochten er vragen en/of problemen zijn kun je die altijd bellen.

9. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,069
    2,204
    113
    Brabant
    Met speentje bedoelde ik de speen op de fles:)
    Eerste dag thuis moest mn man dr op uit om:
    flesje te kopen en flesvoeding (lang verhaal maar de kleine had , bleek uiteindelijk, al 2 dagen niks gedronken). Toen dr weer uit om een kolf te huren en kolfset.(ik had een handkolf, maar dat bleek niet te werken)
    Vervolgens moest hij er weer uit om een andere fles en speen te kopen, want ze dronk veel te snel.
    Toen nog tepelhoedjes...
    oja, en een voedingsbh natuurlijk;)

Na een week heeft hij de kolf terug gebracht en er een gekocht.
    En hebben we weer een ander flesje gekocht.

Uiteindelijk heb ik 6 weken fulltime gekolfd omdat ze niet meer aan de borst wilde, toen was ik dat zat en heb ik haar uiteindelijk aan de borst gekregen (wat was ik TROTS!) en nu krijgt ze 3 bv en 2 kv op een dag. Die kv is omdat ik weer aan het werk ben en met kolven mijn productie achteruit rent...

Dus.. dat was het..;)

10. zonnebloempje

Apr 25, 2008
    48
    0
    0
    Hoi,

Misschien is dit een tip.
    Bij de prenatal heb je 30 dagen om iets wat je gekocht hebt terug te brengen.
    Dus mocht je dingen aanschaffen die je later niet nodig blijkt te hebben zit je wat ruimer met terugbrengen.

11. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Als het met de bv niet meteen goed verloopt, kun je beter GEEN flessen gaan gebruiken. Ivm de kans op zuigverwarring. Fingerfeeding, of cupjes zijn dan veel beter.

Ik zou nog niet veel aanschaffen als ik jou was.
    Wel alvast telefoonnummers klaarleggen van VBN/LLL en/of een LK, voor het geval het nodig mag zijn.

De rest is zo gehaald mocht het nodig zijn, is mijn ervaring.

12. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Fingerfeeding? Bedoel je letterlijk met de vinger voeden ofzo, hoe doe je dat dan? Ik las wel zoiets als voeden met zo'n spuitje, met een krom uiteinde je kent ze vast wel, de tandarts gebruikt ze ook weleens.

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Fingerfeeding is je kindje op je pink laten zuigen en doormiddel van een spuitje de voeding heel langzaam in het mondje laten komen.

Spuitje met een krom uiteinde, das gewoon iets van een monoject spuitje, zo bij de apotheek te halen ;)! Ligt er maar net aan met welke producent/leverancier ze een 'contract' hebben ;)! Maar daar voorlopig nog niet aan denken hoor!

14. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Misschien ben ik wel dom hoor maar, je baby op je vinger 'pink' laten zuigen daar vullen ze hun buikkie toch niet mee?

Ja monojectspuit idd met dat kromme uiteinde, die gebruikt onze tandarts altijd. Kun je idd ook bij de apotheek halen.

Nee, ik ga er niet over nadenken, ga ervan uit dat alles goed komt met de borstvoeding! Ik merk dat ik me er teveel op ga focussen, omdat het iets is wat niet vanzelfsprekend is snap je?

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nee met op je pink laten zuigen vullen ze hun buikje niet, maar hun buikje word gevuld doordat je tijdens het zuigen op je pink met dat spuitje voeding (die je gekolfd hebt) in het mondje doet wat de kleine dan mee opslikt omdat hij/zij op je pink zuigt.

Idd spuitje klopt helemaal ;)! Wist alleen niet dat ze speciaal die gebruikte bij fingerfeeding ;)!

16. Female

Female Niet meer actief

Een paar borstvoedingsbh's, een berg zoogcompressen en een flinke dosis relaxed blijven en vertrouwen (op jezelf, je lichaam, je baby en moeder natuur) ;)

Kolven hoeft toch nog helemaal niet in het begin? Daar hoef je je dus nog niet druk om te maken.

Flessen, flesvoeding etc. voor 'als het niet lukt' zou ik helemaal niet in huis halen.
    Als je al in je achterhoofd hebt dat het mss niet lukt, zit je volgens mij al verkeerd.
    Daar moet je helemaal niet vanuit gaan,
    Tuurlijk gaat het lukken ;)

Veel succes!

17. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    @ Female, wat lief zeg dat je dat allemaal zegt, dat beurd me echt op. Waar maak ik me allemaal druk om idd. Ik ga gewoon uit van het goede, en dan komt het allemaal wel goed thanks.

18. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Oh sorry beertje, dat ik met termen smijt zonder ze uit te leggen. Met fingerfeeding gebruik je je vinger om ze goed te leren zuigen en met het spuitje breng je dan melk naar binnen. Hoe het precies werkt, weet ik eigelnijk niet. Maar het idee is iig dat ze geen zuigverwarring krijgen zoals met de fles.

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Even misschien iets wat meer uitleg geeft over fingerfeeding ;)! Kreeg ineens een helder moment en ja hoor, op bv.com is een hele pagina over vingervoeden :D!

Zie -> Vingervoeden.

Maar idd niet zo druk over maken nu al hoor! Zorg dat je een telnr van een lk bij je hebt in je kraambed en erna ;) daarmee kom je al een heel eind ;)!

Share This Page