problemen van fles naar borstvoeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Chickiedenise, Dec 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chickiedenise

Chickiedenise Niet meer actief

Hallo.

Ik zit met een probleem.
    De eerste dagen kon ik geen bv geven, omdat ik aan de medicijnen zat. Mijn baby is nu 6 dagen oud en heb alleen de 1e dag bv kunnen geven. De rest van de dagen heeft ze vingervoeding gehad en de laatste 3 dagen flesvoeding.
    De verpleegsters zeiden dat ik maar een paar dagen flesvoeding moest geven en dat ik, nadat ik klaar was met de medicijnen, weer bv kon geven. Heb ondertussen wel gekolfd.
    Ik vroeg of dat wel verstandig was, omdat ze anders een paar dagen gewend is aan de fles..maar volgens hun kon het geen kwaad. Nu zit ik dus met het probleem dat het niet lukt.
    Nu ik geen medicijnen meer gebruik, heb ik haar geprobeerd aan te leggen.
    Het ziet er naar uit dat ze nu verward is. Ze doet wel haar mondje om de tepel en soms doet ze 1 trekje , maar meer ook niet.
    Ze houdt haar mondje open en gaat huilen en daar blijft het bij.
    Met een paar druppels melk op de tepel snapt ze het ook niet..

Nu weet ik niet wat ik moet doen.
    Zijn er tips om haar van de verwardheid af te helpen??

Graag goede tips en advies.Alvast bedankt

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Jeetje joh, heb je dit gehad dan krijg je het volgende probleem eroverheen. Gelukkig heb je al wel goed gekolfd zodat je productie al lekker op peil is.

Probeer kalm te blijven. Houdt met kolven je productie op gang en zorg voor heel veel huid op huid contact. Laat de borst als het ware opnieuw ontdekken. Soms is dat voldoende om alsnog te happen. Probeer een aantal voedingen aan te leggen. Lukt het niet dan probeer je het later weer eens. Soms kan half slapend aanleggen wel werken.

Het is raadzaam om een LK te benaderen die met je meekijkt en je wellicht kan adviseren welke houding voor jullie het meest geschikt is. Zij kan soms net even anders aanleggen waardoor het kwartje valt. Ook borstcompressie kan helpen of tijdelijk voeden met een tepelhoedje om toch een beetje het speeneffect na te bootsen.

Misschien nog wat nuttige info in de volgende linkjes

Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Huid, hersenen en hormonen
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Wanneer de baby de borst weigert

Succes en heel veel geduld

Ilse

Share This Page