wat moet ik doen ??

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door -, 13 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    ik zit even erg in de knel..
    en weet even niet wat ik moet doen.

    Ik ben verwijtbaar ontslagen omdat ik namelijk zwanger was.
    Ik had me ziek gemeld en daarna niks meer van me liet horen.
    Ik wist namelijk niet wat ik met mn zwangerschap moest doen omdat het in mijn cultuur vaak verkeerd valt.

    anyway ik kwam achter dat als je verwijtbaar ontslag kreeg dat je nergens in aanmerking komt voor een tijdelijke uitkering.

    ik ben ook niet lui en wil ook weer gaan werken maarja krijg ik dan kan op een baan omdat ik in januari uitgerekent ben ???

    wie heeft raad ???
    alles is welkom...
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Kan je dan ook geen bijstand aanvragen? Geen mens kunnen ze zonder inkomen laten zitten.
    Dit kun je navragen mij het CWI.
     
  3. joey

    joey Nieuw lid

    12 aug 2005
    4
    0
    0
    Natuurlijk niet slim om niks van je te laten horen waneer je in de ziektewet zit.

    Waneer je bent ontslagen heb je normaal recht op een uitkering waneer je langer als een jaar hebt gewerkt.
    Ik weet niet hoe dit in jou situatie is.


    En wat betreft werk, een beetje baas heeft daar respect voor. Tenzij ze een referentie opvragen bijje oude werkgever.

    Ik zou het gewoon proberen.
    Ook zou ik alsnog naar het GAK of CWI gaan om te informeren hoe of wat
     
  4. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik zou inderdaad maar naar het CWI gaan. Ik was ook net zwanger en mijn contract werd ook niet verlengd. Volgens het cwi had ik gewoon recht op een uitkering. Ik was op dat moment 3 maanden zwanger en heb ook gewoon werk moeten zoeken. Is alleen niet gelukt, want ik gaf aan met sollicteren dat ik zwanger was. Ik heb heerlijk verlof gehad en daarna na een week of 10 kreeg ik weer mijn uitkering. Wel opletten dat je tijdens je verlof nog even contact opneemt met CWI. Even regelen dat je uitkering weer door gaat... anders heb je niks en kan je weer opnieuw beginnen wat ik dus had...
     
  5. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Inderdaad contact opnemen met het CWI, en alles uitleggen misschien kunnen ze je helpen...

    Kan je inmiddels beter met je zwangerschap omgaan, en wordt het nu in je cultuur geaccepteerd?

    Succes met alles!
     

Deel Deze Pagina