Hallo, Ik heb een dochter van 13 dagen die sinds een goede week goed uit mijn borst drinkt, wel met behulp van een tepelhoedje. Daarvoor kreeg ze wat bijvoeding en kolfde ik melk ( de bijvoeding omdat ze meer dan 7% af was gevallen) Nu drinkt ze goed, ze drinkt zo om de 3 a 4 uur. Aan de ene borst drinkt ze ongeveer 20 minuten en aan de andere ligt ze ook nog een minuut of 10. Ze krijgt genoeg binnen want ik voel goed dat mijn borst zo goed als leeg is, die andere drinkt ze voornamelijk aan als 'toetje'en om mij te verlichten. Daar gaat mijn vraag dan ook over. Als ze net gedronken heeft, voelen mijn borsten een stuk fijner aan, niet meer zo gespannen etc. Maar al na een uur voelen ze wat prikkerig aan ( koude steekjes/prikken ) en na 2 uur voelt het alweer aan alsof ze op springen staan. De opluchting is dan ook groot als ze weer moet drinken. ''s nachts zou ik het erg fijn vinden als er wat langer tijd tussen de voedingen zit, maar al zou zij dat redden. Ik red dat niet. Ik word na een uur of 4 wakker van een drijfnat shirt, vooral bij mijn linkerborst. Hoort dit erbij of is het iets tijdelijks wat vanzelf overgaat? Ik ben erg blij dat de borstvoeding goed loopt en dat zij het er zo goed op doet, maar ik ervaar die pijnlijke borsten als zeer hinderlijk. Een knuffel met mijn oudste voelt lang niet zo fijn meer en ik ben bang dat ik het zo niet lang vol ga houden. Ik zou blij zijn met tips en trucs. Groetjes Debby
Hoi Debbie, Je baby drinkt pas een week volledig bij jou en het duurt soms iets langer om vraag en aanbod goed op elkaar af te stemmen. Ik denk dat het over een week alweer een stuk beter voelt. Als je extra gaat kolven maak je ook je productie groter, dus als je kunt zou ik er even niets aan doen en afwachten. Het gevoel dat je beschrijft zal vast niet iedereen hebben, maar zoveel baby's zoveel verschillende belevingen van de borstvoeding. Het klinkt in ieder geval niet abnormaal. Sterkte nog even, Linda