Ik loop nu al weken met weeen. kan niet meer slapen eten komt er gelijk uit. steeds naar het ziekenhuis zit er effe helemaal doorheen en het hoeft allemaal niet meer de verloskundige heeft een slaaptablet gegeven zodat ik even rust zou hebben nee hoor de weeen voe ik er zo doorheen dus nog geen nachtrust. Ze hebben het al wel voorgesteld om evt de ween kunstmatig op te wekken maar ik heb zoiets van ja maar het kindje meld zich wel als hij er klaar voor is en ik hoef dat niet te bepalen. Ben ik dan eigenwijs? Me vent die moest thuis blijven omdat ie ook geen slaap kreeg en een gevaar op de weg was maar die heb ik hoogst persoonlijk de deur uit gestuurd van en nu ga je werken heeft de afgelopen dagen wel lekker kunnen bijslapen . maar nu heb ik echt zoiets van het hoeft niet meer ik vind het heel erg om het te zeggen voor de mensen waar het allemaal niet lukt of moeilijk ging maar ik weet het echt allemaal niet meer. heb al 2x naar de vk gebeld en die bellen ook al niet terug ze zullen wel denken heb je haar weer al terwijl ze juist weer heel bezorgd zijn. moet ik me dan toch maar in laten leiden? sorry voor deze klaagzang maar zit er gewoon doorheen
Ik denk toch naar het advies van je vk luisteren. Je kan wachten tot het vanzelf gebeurt maar heb je dan nog wel genoeg puf/energie om het zelf te doen..... Overleg nog eens goed en laat je de voor en tegens nog eens goed uitleggen. Veel succes meisje, zet hem op, je kunt het Liefs jodi
Ik zou me als ik jou was laten inleiden. Je baby is 38 weken, en echt wel klaar om al geboren te worden! Je bent al zo lang aan het klooien hiermee, dat ik me inderdaad ik kan denken dat de lol er een keer af is! Meid, luister lekker naar je VK en laat je inleiden. Je hebt je energie écht nog wel nodig, óók na de geboorte van jullie kindje! Je schiet er niet veel mee op als je je nu al helemaal laat uitputten! Heel veel succes meis!
Pfffft, balen zeg! Kan me goed voorstellen dat je het helemaal zat bent! Zoals al eerder hier gezegt, ook na de bevalling (en tijdens natuurlijk...) heb je je energie hard nodig meid. Als ik jou was zou ik me echt laten inleiden. Je kindje is hier inmiddels "klaar" genoeg voor. Succes!
Laat maar inleiden meis! Heb ik bij mijn eersteling ook gedaan na een week van die voorweeën. Is beter voor jou (je raakt degelijk afgemat door dat slaaptekort) en het kleintje zal zich niet echt comfortabel voelen bij die weeën. Telkens in het nauw gezet... Het kan geen kwaad voor jou en ook niet voor de baby, die is genoeg ontwikkeld. Succes!
Hoe is die inleiding te werk gegaan? eerst strippen enzo? wil je je verhaal vertellen zodat ik weet wat ik kan verwachten als we het doorzetten. en hoelang heb je geen slaap of amper slaap gehad? Veel liefs
eerst kreeg ik een vaginale suppo om de baarmoederhals te laten rijpen; tweedes pilletjes onder mijn tong, om de opening te laten komen derdes een (hoe noemt dat nuweer... om je volledig te ontlasten); vierdes een baxter om de weeën in te leiden. Aan die baxter zit nog een koppeling om evt medicaties toe te dienen in geval van nood, maar daar zou ik mij niet ongerust in maken. Ze houden je constant aan de monitor zodat ze zeker zijn dat alles goed verloopt en er is veel controle om de opening te controleren. Als het niet echt vooruit gaat, worden de vliezen gebroken. Er wordt gezegd dat de weeën pijnlijker zijn bij een inleiding, maar daar heb ik helemaal geen last van gehad. 40 minuten heeft het geduurd van de eerste wee tot de geboorte en ik vond een epidurale niet eens nodig. Ziet er allemaal veel beangstigender uit dan het is. Zei achteraf tegen mezelf "heb je daarom zo liggen freacken?"
Vergeten antwoorden op het slaapprobleem... Heb een week geen oog dicht gedaan, en dat maakte me al zwak en humeurig, huilerig, moe, futloos, noem maar op. Kan me inbeelden dat je er onderdoor gaat! Die harde buiken door de weeën zijn lastig, soms pijnlijk en ze belemmeren je in je bewegingsmogelijkheden. Komt er nog bij dat je helemaal niet meer weet hoe je neer te leggen door dat tegentrekken. Bij mij was de keuze snel gemaakt
Meid, neem nog een keer contact op met je Vk laat haar de voor en tegens uitleggen en neem je beslissing. Loop hier niet te lang mee door want dan ben je zeker uitgeput voor je echt gaat bevallen. Met de kans dat het dan nog lastiger gaat.
als je het allemaal beu bent zou ik me in laten leiden meis ik heb 3 dagen met weeen gelopen van mijn eerste en dat vond ik al niet leuk laat staan nog zo lang als jij laat je lekker in leiden dan kun straks je schatje lekker vasthouden
Hoi meid, Wat rot zeg dat je al zolang met weeen loopt Als je het echt niet meer volhoudt zou ik me laten inleiden. Ik ben ook ingeleidt met 38 weken en 1 dag, maar achteraf gezien denk ik dat mijn meisje nog niet klaar was om geboren te worden... Haar eerste weken bestonden alleen maar uit huilen, huilen, huilen... Ze was duidelijk nog niet klaar voor de grote boze wereld... Maar ja, niemand kan zeggen of ze dat bv met 42 weken wel was geweest, maar zelf heb ik dat gevoel wel sterk. Veel succes en sterkte met je beslissing! Liefs
meis je zou in iedergeval wat kunnen proberen... weet niet of het zin heeft om je water te breken ofzo... of heel lichtjes aan inleiden! Je beeb is er echt wel klaar voor! Je mag neit voor niks met 37wkn thuis bevallen! En dit is ook alleen maar slopend meid!
Lieve Fleur, Ik zou ook voor de inleiding gaan, gezien je weeen is je kindje er wel degelijk klaar voor maar misschien houdt je eigen lijf het tegen... Ik ben ook ingeleid met 40,2 weken maar had ook al dagen en nachten niet geslapen van de pijnlijke weeen. Het begon op zaterdag, ik ben op donderdag morgen ingeleid en begon dermate uitgeput aan mijn bevalling dat ik de *echte* weeen niet meer op kon vangen. Ik heb met recht een heel pijnlijke bevalling gehad en als ik eerder had mogen kiezen had ik dat ZEKER gedaan., Lieverd, doe het jezelf en je kindje niet aan om geheel uitgeput aan de bevalling te beginnen... Je kindje geeft al weken aan dat hij klaar is... succes!
Ik heb de vk al een paar keer probern te bellen om het nogmaals te overleggen en dat ik eerst goed wil weten hoe ze tewerk gaan enz. maar helaas heeft ze nog steeds niet terug gebeld. Ik hou het niet meer uit zo hoe is het inleiden bij jou gegaan ninetje en wat hebben ze allemaal geprobeert omd je toch aan het slapen te krijgen?
*even tussen neus en lippen door* -> vindt het een beetje vreemd dat je maar geen contact kunt krijgen met de VK of dat ze je niet terugbellen.... Heb je zelf intussen misschien al een ander gevoel qua keuze Fleur? Ik leef echt met je mee meid...
ik heb steeds meer een ja voor inleiding maar wil het daar wel goed over hebben met de verloskundige en me vriend heeft daar ook best wel vragen over. Voor een gesprek ga ik niet het 06 nummer bellen. Heb iedere keer naar de praktijk gebeld en het is er weer eens een gekke huis. morgen ochtend hang ik om 900 aan de telefoon en hang pas op als ik een vk aan de tel heb en anders als ik een tijd door krijg dat er terug gebeld word
Hoihoi, Niks hebben ze gedaan om mij aan het slapen te krijgen...ik ben woensdagnacht totaal uitgeput het ziekenhuis ingegaan en het enige dat ik kreeg was paracetamol,diverse hete douches en vooral veel aandacht. De volgende dag om 9 uur hebben ze een infuus ingebracht met weeen opwekkers , mijn vliezen gebroken en toen ging t snel. Rond 13 uur kreeg ik een prik in mijn been waardoor ik redelijk kon ontspannen tijdens mijn weeen maar dat had als gevolg dat de laatste cm ontsluiting in sneltrein vaart kwam...om 14.28 werd Gioya geboren. Ik wens je erg veel succes lieverd!
Je wilt ook nog weten hoe ik me voelde... Doordat ik dus al compleet uitgeput was kon ik de weeen dus totaal niet opvangen, de weeen schijnen wel net iets heftiger te zijn als ze opgewekt worden naar ik heb vernomen. Echter werd ik echt goed in de gaten gehouden, wat een prettig gevoel heeft gegeven. Ik heb mijn bevalling als zeer pijnlijk en uitputtend ervaren maar ik reken dan wel al vanaf de zaterdag toen de weeen zich aandiende. Toch ga ik er zo weer voor! Er is niks mis mee als de vk een inleiding voorstelt, ze weten wel wat ze doen meiske, ze denken hierbij ook aan jouw *toestand* Neem van mij aan dat bevallen in uiterste uitgeputte toestand een zeer nare ervaring is...ga ervoor lieverd, wacht niet totdat je echt niet meer kan!