kolven

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Fluffi, Apr 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fluffi

Fluffi Niet meer actief

Ik geef tot nu toe volledige borstvoeding. Hoe vaak hij komt verschilt. Hij krijgt ook al fruit en groente hapjes (hij heeft hier echt behoefte aan) maar deze probeer ik zo veel mogelijk na z'n (melk) voeding te geven zodat het een extratje voor hem is en geen vervanging.

Omdat ik 3 hele dagen werk kolf ik 3x per dag op m'n werk. 10.00 13.00 en 16.00 uur.
    Het hangt er erg vanaf hoe laat hij de avond ervoor heeft gedronken en hoe laat hij dan in de ochtend weer komt om te drinken. Dit bepaalt voor mij de rest van de dag hoe ik kolf. Als hij wat vroeger naar bed gaat en dan s'ochtend rond 6 uur komt en maar van 1 kant drinkt kolf ik om 10.00 uur gemiddeld 160 cc 13.00 uur tussen de 140 en 120 cc en om 16.00 uur 100 cc.

Komt hij wat later in de avond en drinkt hij s'ochtends aan beide kanten kolf ik op m'n werk (3x kolven) alles bij elkaar 300 cc.

Uit een flesje drinkt hij 160 cc. Als ik aan het werken ben moet hij dus 3 flesje 160 cc krijgen maar ik kom hier niet aan.

Ik heb al geprobeerd vaker te kolven maar dit werkt ook niet mede omdat hij bij mij weigert flesjes te drinken.

Heb je misschien tips voor me.

Alvast bedankt.

Groetjes Fluffi

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

Apr 11, 2011
    649
    0
    0
    Beste Fluffi,

Ik vind eigenlijk dat je echt wel een goede opbrengst hebt!
    Kolven is soms wat lastiger dan live voeden doordat het toeschietreflex niet altijd goed werkt.
    Wat kan je zelf doen om dit goed op gang te krijgen:
    -rust! Echt even rustig de tijd nemen om te kolven
    -dubbelzijdig kolven (welke kolf heb je?)
    -even warmte op de borsten voor je gaat kolven (bijvoorbeeld een hydrofiel luier paar seconde in de magnetron)
    -borsten rondom masseren
    -foto/filmpje van je kindje

Werkt dit allemaal niet dan eventueel nog een oxytocinespray via je huisarts: dit spuit je in 1 neusgat in voor je gaat kolven. Oxytocine is het hormoon voor het toeschietreflex.

succes!

Annemarie

3. Fluffi

Fluffi Niet meer actief

Bedankt voor de tips. Ik ga ze zeker uitproberen

Fluffi

4. Annemarie

Annemarie Bekend lid

Apr 11, 2011
    649
    0
    0