Borstvoeden wordt voor mij een steeds groter 'probleem' omdat ik erg onzeker wordt van het voeden. Mijn dochter, nu bijna 3 weken, geeft na iedere voeding melk terug. Soms heel weinig, soms als een soort projectielbraken bij het boeren. Soms een uur of langer na de voeding. Er zijn dagen dat ik haar na elke voeding moet omkleden omdat ze tot op haar romper doorweekt is. Ook heeft ze na bijna iedere voeding krampjes, ze krijst dan en trapt en slaat met haar armpjes en beentjes. Ze krijgt per voeding 1 borst aangeboden, dit is zo sinds de kraamweek omdat ik al snel erg veel melk produceerde. We hebben weleens gemeten hoeveel ze dronk, dit bleek weleens 130cc 5 a 10 minuten te zijn. Ze krijgt voeding op verzoek en wil dagelijks 7 tot 10 keer drinken. Zelf ben ik zo ongerust/onzeker. Krijgt ze nu veel teveel melk? Of misschien toch wel te weinig omdat de melkproductie veranderd door de tijd heen. Komt het spugen door de hoeveelheid borstvoeding? Kortom, ik vraag me af of alles wel goed gaat. Nu maak ik me Inmiddels
Het klinkt eigenlijk alsof de voeding (te) goed gaat. Ik denk dat het fijn voor je zal zijn om met een vrijwilliger van VBN/LLL te bellen. Soms is het ook echt even deze periode overbruggen met vaak verschonen en veel wassen. Als je dochter er zelf ook last van lijkt te hebben dan wellicht fijn om te proberen iets aan je productie te doen: dit kan je allemaal bespreken met de vrijwilliger Hoe doet ze het verder: luiers/groei. Heeft ze lang krampjes of is het even kort na de voeding?