Kolven

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by dorito, Feb 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dorito

dorito Bekend lid

Nov 10, 2005
    868
    0
    0
    Hoi Ilja,

Nou, het gaat nog steeds goed met de BV (even afkloppen ;)). Maar nu wil ik langzamerhand gaan kolven, om al een beetje een voorraadje op te bouwen. Na wat aanloopproblemen, gaat het nu wel redelijk, maar het blijft toch heel weinig. Ik haal er in 5 minuten 40 cc uit iedere keer, maar dat houdt het ook op. Moet zeggen dat ik het nogal frustrerend vind en zo niet zie hoe ik dat vol kan houden als ik werk. Ik kolf de borst waar de kleine die voeding niet uit drinkt en die dus 3 uur rust heeft gehad.

Ik probeer alles van ontspannen en naar de kleine kijken, zelfs als hij huilt gaat het niet beter. Heb jij nog tips?

En verder maak in mij wat zorgen dat hij dan alleen maar de voormelk krijgt als ik kolf, omdat ik nu 3 keer moet kolven voor 120 cc. Dan groeit hij natuurlijk niet goed. Kun jij vertellen hoe dat zit?

Alvast hardstikke bedankt!

Groetjes,

Dorito

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Leg eens voor dat je gaat kolven een warme doek op de borst. Soms stroomt de melk dan net wat makkelijker. Probeer zo relax mogelijk te zijn. Als je gefrustreerd word dan wil het kolven helemaal niet meer. Kolven is ook niet voor iedereen makkelijk.

Wat betreft de voor /achtermelk....probeer daar niet mee bezig te zijn. Alle bv wat Merlijn drinkt is goed.

Ilja

3. dorito

dorito Bekend lid

Nov 10, 2005
    868
    0
    0
    ok, dank je wel voor je geruststellende woorden. ik zal eens met een warme doek proberen. weet je wat het rare is: de eerste voeding na de nacht gaat wel heel goed. de eerste keer had ik 55cc, de volgende dag 100 cc en vanochtend zelfs 110cc. dat is wel een heel verschil met overdag. net weer gewoon 40cc, maar nu heb ik je berichtje gelezen, dus ik ga de volgende keer met de warme doek proberen.

als je BV geeft werkt het dan ook zo dat hij 150 cc per kilo drinkt op een dag? zeg maar als hij 5 kilo is als hij gekolfde melk krijgt, dat hij dan 5 keer 150 cc drinkt en dat dan gedeeld door het aantal voedingen op een dag voor de hoeveelheid per keer? of drinken ze dan minder, voor de gemiddelde baby zeg maar?

groetjes,

dorito

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    De eerste voeding na de nacht heb je altijd wat meer melk wat je kunt afkolven. vaak zijn ook smorgens je borsten meer gespannen dan overdag.

Kinderen die aan de borst drinken daarvan weet je eigenlijk niet hoevel ze drinken. Dat kan de ene dag meer zijn dan de andere.

Ilja

5. dorito

dorito Bekend lid

Nov 10, 2005
    868
    0
    0
    dank je wel!

Share This Page