Kolven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Ladycake, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Hallo,

Sinds 2 weken ben ik de trotse mama van een prachtige dochter. De borstvoeding loopt erg goed, mevrouw hapt super en drinkt ook perfect, het is net of ze er voor gemaakt is ;)
    Echter vind ik het erg slopend, af en toe heb ik het gevoel alleen maar met voeden bezig te zijn en dat terwijl ze keurig 3 uur (soms langer) tussen de voedingen heeft.
    Ik heb even een aantal vraagjes:

- Is het heel dom om af en toe een flesje melk te willen afkolven zodat papa ook eens de fles kan geven? Ook zodat ik eens gewoon weg kan zonder op de tijd te moeten letten. En hoe moet ik dit dan aanpakken?
    - Wanneer kan er meer tijd tussen de voedingen zitten, wat zijn hiervoor de richtlijnen? Gisteravond moest ik haar namelijk na 4 uur en een kwartier wakker maken maar dan drinkt ze erg slecht omdat ze te moe is.

Alvast bedankt voor de reactie!

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Het algemene advies is om pas na 4-6 weken te starten met het geven van een flesje.

En natuurlijk is het zwaar. Je leven staat op zijn kop en ineens ben je 24 uur per dag verantwoordelijk voor zo'n klein mensje. Door je er aan over te geven maak je het voor je zelf makkelijker. Je dochter is er nog maar net, dus jullie moeten nog enorm wennen. Vraag niet te veel van jezelf. Cocoonen en slapen en is het devies. Nog niet te veel op buitenshuis gericht zijn, maar op slapen en uitrusten.

Deel Deze Pagina