gekolfde borstmelk niet schudden?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Eveline2007, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eveline2007

Eveline2007 Actief lid

11 mei 2011
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    nu lees ik op internet dat het niet goed is om je gekolfde melk te schudden als je het opwarmt.
    enerzijds voor de bubbels die erin komen (geen last van, die gaan meteen weer weg) maar anderzijds ook omdat de kwaliteit dat achteruit gaat?
    Ik gebruik nutriton in het flesje tegen het opkomend maazguur van de baby en dat moet ik natuurlijk wel goed schudden na het opwarmen (staat ook op de verpakking dat je het ongeveer 30 seconden moet schudden).

We warmen het op in een pannetje heet water en om er dus voor te zorgen dat de melk aan de buitenkant niet te heet wordt, schudden wel het flesje telkens na een halve minuut zodat alles gelijkmatig wordt verdeeld.
    daarna doen we de nutriton erbij en schudden we nog een een seconde of 20 goed door.

Kan dit echt kwaad?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    #2 Mirjam, 17 apr 2012
    Laatst bewerkt: 19 apr 2012
    hoi

nee dat kan geen kwaad.
    Het lijkt mij juist wel handig enigszins om te schudden, om de warmte goed te verdelen, en helemaal als je er nutriton doorheen moet doen. Geen zorgen dus!

Mirjam

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    aanvulling op het antwoord:

om iets gedetailleerder te zijn, echt hard schudden is niet handig, misschien zou ik het beter zwenken kunnen noemen, het is wel goed om de warmte te verdelen, en in dit geval de toegevoegde nutriton.

Mirjam

4. Eveline2007

Eveline2007 Actief lid

11 mei 2011
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    OK bedankt voor het antwoord, ben ik weer wat geruster haha.

Deel Deze Pagina