Dag dames, Ik heb een dochtertje van 6 weken en geef tussen de 2,5 en 4 uur borstvoeding op verzoek. Als mijn vriend en ik een keer weggaan en oma past op, dan kolf ik een flesje melk af. Zo ook vandaag na de eerste voeding. Ze had van te voren uit mijn linkerborst gedronken dus je zou denken dat ik uit deze borst minder melk zou kunnen kolven. Maar uit deze borst kreeg ik in 8 minuten nog 100 cc en uit de ander nauwelijks 50 cc. Ik geef altijd maar 1 borst per voeding. Krijgt ze wel genoeg melk binnen als ze alleen rechts drinkt? Moet ik iets doen om de melkproductie te verhogen? Alvast bedankt!
Hoi. Je ziet vaak dat je 's ochtend nog behoorlijk wat melk kan afkolven na een voeding. Dit komt omdat je 's ochtends meer melk hebt dan 's avonds. Ook verschil in hoeveelheid per borst is heel gewoon. Als je kleintje om de 2,5-4 uur komt gaat het prima en komt ze niks tekort, ongeacht welke borst ze drinkt. Ga gewoon door op deze manier. Het gaat prima! Je hoeft je productie niet te verhogen. Groetjes Saskia