Hallo, Mijn zoontje is nu 2wk en 3dagen oud. De borstvoeding gaat vanaf het begin super goed. Nu heb ik sinds ik wakker werd vanmorgen een heel beurs gevoel in mijn rechter borst. Het zit alleen aan de buitenkant van mijn borst, vanaf mijn oksel tot aan mijn tepel. Ik zie geen rode plekken en voel geen harde plekken in de borst. Enig idee wat er kan zijn? Moet ik er iemand naar laten kijken (ik ben beetje bang voor een borstontsteking...)
Hoi, houd het goed in de gaten, zorg dat die kant doorstroomt (soepel is je toverwoord!) en zorg dat je niet stuwt. Mogelijk een verstoppingkje, mogelijk heb je er op gelegen, heb je een tas of draagdoek gehad die af heeft gekneld, of een beha die niet goed zat. Mocht je verstopping hebben, zorg voor rust, blijf voeden en pas warmte toe voor het voeden: neem een pittenzak of een wegwerpluier met warm water en vouw deze om de plek. Leg je kindje aan met kinnetje naar die kant (rugby houding of liggend). Evt. als je voelt dat er een bobbeltje zit (mogelijk verstopping) houd je het handvat van een electrische tandenborstel er tegen, soms trilt het dan los en drinkt je kindje het weg. Succes!
Bedankt voor de tips. Ik ga het proberen. Ik zag gisteravond toch dat het wat rood is. De pijn is al wel minder dan gisteren. Ik heb inderdaad veel op die kant geslapen, dus misschien is dat inderdaad de oorzaak, ik zal dat minder doen.