Hai dames, Ik heb een vraagje mijn borstvoeding is helemaal goed op gang en de kleine drinkt ook lekker veel. Nou zei mijn verloskundige dat het misschien makkelijk is als ik een beetje voorraad zou gaan.kolven voor als je misschien iets krijgt waardoor je tijdelijk geen bv kan geven bijv borstontsteking. Maar ik weet niet zo goed wanneer je het beste kan kolven. Gewoon na de voeding nog het laatste beetje eruit? Of tussendoor?
fijn dat het zo snel al lekker op gang is! ik ben mn voorraad aan gaan leggen door te kolven op momenten dat ik erg last had van stuwing en de kleine lekker lag te slapen. Later merkte ik dat zl niet fijn dronk in de ochtenden. Mijn borsten waren toen zo vol, dat het allemaal te veel en te snel kwam. Sinds die tijd kolf ik altijd 1kant in de ochtend (nog steeds), zo heb je snel een goede voorraad.
'S ochtends is meestal de beste tijd om te kolven, maar ook met een borstontsteking kan je in principe voeden. Er zijn tegenwoordig medicijnen waarmee je gewoon door kunt voeden zonder dat het schadelijk is. Ik heb trouwens nooit een bo gehad, dus kan niet zeggen hoe pijnlijk het is om door te voeden. Maar je zult dan ook moeten kolven dus weet niet wat pijnlijker is.
Op een gegeven moment had mn zoon s morgens vroeg aan 1 borst genoeg ( toen hij zo'n vijf uurtjes doorsliep. De andere borst stond dan bijna op knappen, die kolfde ik. Als mn zoon twee borsten dronk s morgens kolfde ik na