Verslikken tijdens voeden

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by nikie86, Aug 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nikie86

nikie86 Fanatiek lid

Jun 28, 2013
    1,161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu 2,5 week oud en krijgt volledige borstvoeding. Dit ging al meteen goed vanaf de geboorte. Ik heb een keizersnee gehad maar hij werd binnen een uur al aangelegd bij mij en dronk meteen. Mn melkproductie kwam ook meteen op gang. Nu merk ik de laatste dagen dat hij steeds gulziger begint te drinken waardoor hij zich telkens verslikt of teruggeeft als hij klaar is. Wat kan ik hier aan doen?

Omdat ik ook niet kolf weet ik dus niet hoeveel hij binnen krijgt. Maar ik denk genoeg, want hij geeft goede luiers en is verder een tevreden mannetje. Daarnaast als hij erg huilt geef ik hem ook de borst, maar dan meer als troost. Dit is het enige wat hem stil krijgt want een speentje pakt hij niet. Dat kan wel neem ik aan?

Gr nikie

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,
    klinkt goed hoor. In de eerste weken moet je lichaam inderdaad meer wennen aan hoeveel en hoe sterk de melk mag stromen. Gaandeweg de eerste weken zal het minder worden en je kindje rustiger kunnen drinken.
    Wanneer je merkt dat er veel spanning op de borst zit, of het toeschieten van de melk frustreert kun je de eerste melkstroom weg laten lopen. Je legt aan of stimuleert dat de melk toeschiet, vervolgens haal je je kindje af en vangt de straaltjes op in een spuugdoek of zo. Wanneer de straaltjes afbuigen of over gaan in druppen, is de eerste kracht er af en kun je je borst drogen en opnieuw aanleggen. Nu kan je kindje rustig drinken.
    Bij echt stuwing kun je met de hand proberen de ergste spanning uit te masseren zodat tepelhof soepel is. Dat is makkelijker met aanhappen.

Succes!

Share This Page