Ik heb een zoontje van 4 weken. Plast en poept zeer goed en groeit hard. Eigenlijk niks te klagen over de voortgang van zijn gezondheid. Onlangs een lactatie kundige langs laten komen voor mijn enorme toeschiet reflex en zoonlief rustiger te laten drinken. Hij ligt nu plat op mijn buik en drinkt tegen de zwaartekracht in. Werkt goed maar zoonlief heeft wel veel last van de darmpjes wanneer hij begint met drinken. Tenminste, dit start na zon 5 m. Dan gaat hij tusse door tot rood aan toe persen. Hierdoor laat hij vaak los en hapt, en sapt waardoor hij veel lucht binnenkrijgt. Ik probeer zijn hoofdje vast te houden en tegen mij aan te drukken. Maar dit kan ik natuurlijk niet te hard doen. Daarom moet ik hem vaak loslaten. Is er nog iets wat ik tijdens de bv kan doen waardoor hij rustiger aangekoppeld blijft zitten. Door de enorme luchtbellen komt er best vaak meer melk mee dan nodig volgends mij. Mama en baby zitten onder.. Heb je misschien nog enkele tips?
ligt je kindje met gestrekte beentjes tegen je aan? Misschien kun je zijn knietjes licht gebogen houden, dit helpt in ieder geval met ontlasting en is ook prettiger bij darmkrampjes... Succes er mee