Steun van man

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lara123, 2 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara123

Lara123 Actief lid

27 okt 2013
    161
    43
    28
    Noord-Holland
    Hallo dames,

Ik vroeg mij af hoe jullie ervaring is met de steun van jullie mannen.
    Dat ik net zwanger was, was hij nuchter positief over borstvoeding. Mooi als het lukt etc., maar anders doen we kV. Moeten we dat al in huis halen vroeg hij dan ook gelijk maar:)
    Echter hoe verder in de zwanger hoe meer hij pro bv wordt!:)
    Hij is enthousiast geworden na meer informatie erover te hebben gekregen, die ik hem gaf tijdens het lezen van het boek ban Stefan. Als ik nu zeg poeh lijkt me lastig bv in het openbaar enz. Schat dat lukt wel hoor dat doen we samen. Het is het beste voor ons kind dus we gaan het laten slagen. Hij begon ook over aanmelden ledenvereniging bij de kraamorganisaties ivm lactatiekundige zorg enz.
    Ik vroeg het aan hem, ben jij ineens zo pro bv? Ja, is toch mooi dat jij haar het beste kan geven. En na de bv voorlichtingsavond is hij ook helemaal blij dat hij nu als partner heeft kunnen zien hoe hij kan helpen enz.

Vind het leuk hem zo enthousiast te zien en dat geeft mij ook vertrouwen voor straks tijdens de bv periode. Wetende dat hij nu niet gelijk zal zeggen tijdens een lastige dag, ach stop je toch ofzo, maar dat hij zal helpen en steunen.

Ik heb er vertrouwen in dat het ons gaat lukken:D

Benieuwd naar jullie ervaringen:)

2. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Wat mooi om te lezen dat ie pro BV is! De steun van je partner is super belangrijk! ik heb ook al 100x willen stoppen, mijn vriend heeft me er echt doorheen geholpen. Erg fijn zo'n partner!!

3. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Steun van je partner is ontzettend belangrijk! Mijn man is ook bijzonder pro-BV, en zonder hem was ik nooit zover gekomen.

4. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Mijn man steunt mij ook enorm, hij is ook pro borstvoeding... en ondertussen ook borstvoeding pro ;) Hij weet er veel over, is ook oprecht geïnteresseerd en dat maakt het voor mij nog zoveel fijner. Leve onze mannen! :p

5. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo enthousiast als jouw man is die van mij nooit geweest, die vond het prima dat ik borstvoeding wou gaan geven maar flesvoeding had hij ook niet negatief tegenover gestaan. Nu moet ik ook zeggen dat ik me totaal niet in borstvoeding verdiept had en man nog minder.

Nu geef ik inmiddels vier maanden borstvoeding en ziet mijn man vooral de praktische voordelen: geen gesleep met flessen, altijd snel beschikbaar, zolang ik in de buurt ben hoeven we er totaal niet over na te denken. Zelfs als hij alleen met onze dochter is is het makkelijk: als ze honger heeft geeft hij haar een flesje, de melk is al kant en klaar en het maakt niet uit hoeveel ze drinkt. Geen gereken met schepjes en milliliters, maar gewoon je kind melk geven als het honger heeft.

6. Lara123

Lara123 Actief lid

27 okt 2013
    161
    43
    28
    Noord-Holland
    Leuk om te lezen dat de mannen het goed doen haha.
    En ook fijn om te lezen hoe belangrijk hun steun kan zijn!
    Ach mannen blijven toch praktisch ingesteld he;) en zolang hij de voordelen ervan inziet is het ook fijn toch:D
    Van pro bv naar bv pro, leuk! Ben benieuwd of dat hier over een tijdje ook zo is:D

7. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik heb ook zo'n man, maar bij hem is het meer gegroeid na Raketjes geboorte. Toen ik twijfels had over het aanleggen wegens tepelkloof, verdiepte hij zich erin en begeleidde mij door de pijnlijke momenten heen. Ik bof met zo'n kerel! :)

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Alleen dat door slapping, daar moet ie zich toch nog wat in verdiepen..
    :D

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zondag 11 maanden bv maar manlief niet erg pro ofzo. Zeker ook niet tegen maar goed, ik heb ook eigenlijk geen tegenslag gekend (maar ben ook niet erg 'fanatiek')

10. janny

janny Actief lid

29 mei 2010
    335
    47
    28
    mijn man laat het aan mij over en vindt het wel prima zo. Een enkele keer vraagt hij wel eens aan de oudste of ze nog niet te groot is om bij mama te drinken, maar die zegt zelf dan dat ze nog niet groot is :). Ik heb nooit grote problemen gehad met de bv, dus ik weet eigenlijk niet of hij me dan zou hebben gesteund. Hij weet wel dat ik niet zou stoppen omdat hij dat wil zonder dat er verder goede argumenten zijn.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn man is er ook erg positief over. Hij vindt dat het uiteindelijk wel de keuze van de vrouw is, aangezien zij het moet doen. Maar hij is wel blij dat ik voor bv gekozen heb. Hij steunt me ook echt. Gewoon door te vinden dat ik het goed doe, door (toen zoontjes nog nachtvoedingen nodig hadden) regelmatig 'haal- en brengservice' te doen. En incidenteel ook eens uitleg te geven aan zijn moeder als ze er even moeilijk over deed. Hij steunt me eigenlijk op zoveel manieren. Maar dat is voor ons ook gewoon weer vanzelfsprekend.

12. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Hier wordt niemand in de door geslapt! ;)

13. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Het helpt wel als je man je steunt! Hier ook, we zijn allebei niet echt pro bv en hebben ons er ook nooit heel erg in verdiept, maar alledrie hebben ze bv gehad en mijn man hielp me altijd door wat tegenslag momentjes heen. BV gaat bij mij niet echt makkelijk, en de kinderen hebben allemaal ene korte tongriem dus vroeg klieven en zo. En zuinige aanhappers. En grazers. You name it, ik heb het :D Maar hij heeft nooit gezegd dat een flesje makkelijker was, heeft altijd gesteund met voeden in het openbaar (op de trappen van de duomo in siena? Geen probleem :D) en deed altijd haal en breng plicht 's nachts. En als ik het niet meer zag zitten stelde hij altijd dat het mijn keuze was, maar dat ik er gewoon eens een nachtje over moest slapen omdat de volgende dag de wereld er vaak een stuk beter uit ziet.

Ik denk dat het lastig was geweest als ik een man gehad gehad die bij het minste of geringste met een flesje stond te zwaaien.

Deel Deze Pagina