Borstvoeding deels afvouwen

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Nicje300, May 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nicje300

Nicje300 Lid

Mar 25, 2014
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik geef momenteel nog alle momenten borstvoeding op deze tijdstippen:
    5.00
    8.00
    11.00
    14.00*
    17.00*
    20.00*
    23.00
    De momenten met een * zou ik willen vervangen door flesvoeding als ik straks weer moet werken (wil liever niet kolven op het werk).
    Zou het kunnen om deze momenten lamgzaam af te bouwen? Of zijn dat te veel momenten achter elkaar waardoor de kans groot is dat de melkproductie stopt.
    Ik moet zeggen dat bij mij de borstvoeding heel goed loopt en dat het er soms zelfs uitspuit. Dochter is nu 7 weken oud.
    Dank je wel voor het beantwoorden.
    Gr nicolette

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Als je een voeding per week vervangt en dus rustig afbouwt, dat zou het prima kunnen lukken. Evt. houd je een moment midden op de dag dat je nog even kort kolft, zodat de tijd er tussen niet te lang wordt. Dat is misschien wel een optie voor je?

Start met de voeding einde middag 17:00, dan de voeding van 14:00 en dan de late.
    Houd rekening met het feit dat kindjes die overdag minder aan de borst drinken productie op peil kunnen houden door in de nacht vaker te komen (in het begin) Dat heeft dus functie!
    (en is gezellig samen als de wereld slaapt!)

Succes!

Share This Page