Kolven

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ddp, 29 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ddp

Ddp Niet meer actief

Ik geef sinds kort niet meer zelf de borst, maar kolf de voedingen af.
    Ik wissel de borstvoeding af met kunstvoeding.

Het kolven gaat heel erg goed! Alleen weet ik nog niet zo goed hoe ik dat aan moet pakken.

Wanneer kan ik het beste kolven? En hoe leg ik een voorraadje aan?
    Kan ik mijn borsten er ook aan laten wennen dat ze nu minder hoeven te produceren? Ze lopen heel snel over en krijg na een tijdje ontzettend zere borsten omdat ze zo vol zitten....

hoe ga ik dit aanpakken?

alvast bedankt!

2. Verhoeven546

Verhoeven546 Actief lid

17 sep 2007
    167
    0
    0
    Eigenlijk heeft kolven hetzelfde principe dan een kind zelf aan de borst te laten drinken. Ik weet niet waarom je ervoor hebt gekozen om je kind niet meer aan te leggen maar wel door te gaan met kolven? Dit kan echter heel goed, hoor.

eigenlijk is kolven een vervanger van drinken. dus je kolft rond de tijd dat het kind eten krijgt. wanneer je kind 6 voedingen krijgt dan kolf je ook 6 keer per dag met een tussenpozen van ongeveer 3 a 4 uur.
    wanneer je niet in de gelegenheid bent om zo vaak te kolven bouw je regelmatig een voeding af. net zoals je bij aanleggen zou doen. je laat 1 voeding schieten. houdt een paar dagen aan om vervolgens een volgende kolftijd te laten schieten.

wanneer je per kolfsessie te veel melk hebt, kun je dit terug brengen door de tijd die je kolft te verkorten. dus wanneer je 15 minuten aan 1 borst kolft ga je nu 10 minuten aan 1 borst kolven. je zult zien dat je melkproductie hierdoor terugloopt.

wanneer je voldoende melk hebt raad ik aan om je kind zo veel mogelijk BV te geven en zo weinig mogelijk flesvoeding.

Deel Deze Pagina