hulp zoeken bij borstvoeding?

Discussion in 'Borstvoeding' started by MIss X, Oct 1, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hoi Hoi

Ik heb een vraag. Ik geef nu al 5 weken volledige borstvoeding. Alles gaat prima en ze komt flink aan.

Het probleem is dat ik erg last heb van mijn tepels. In het begin heb ik kloven gehad maar dat ging weg toen ik even heb gekolft. Mar nu doet het weer pijn. Het gaat wel een stuk beter, ik gebruik altijd de bakershouding, maar ik zou haar ook graag liggend willen voeden, voor in de nacht alleen lukt mij dat niet. Ik breng mijn tepel ook naar haar toe ipv andersom, dus mijn lichaam is helemaal stijf en gebroken.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik er vaak als een berg tegenop zie om haar aan te leggen. Als het eenmaal aan de gang is vind ik niet zo erg, maar die eerste happend doen zón ongelovelijk pijn. Het steekt..

Is het handig om hulp te zoeken zodat iemand mij kan helpen, of heeft dat geen zin. Ik wil het liefst een voorraad kolven en dat ik haar vaker gewoon de flesje kan geven behalve in de nacht alleen hoe moet ik dat beginnen. Heb ik dan wel genoeg melk?

In het begin had ik overproductie. Ik gaF 1 borst per voeding. Ik ben op een gegeven moment eeen week wezen kolven. Mijn productie is ook achteruit gelopen en ik moet haar nu op een gegeven moment wel de andere borst aanbieden. Ik wil die ritme weer terug krijgen dat ze een borst per keer neemt. (scheelt mij pijn)

Ik kolf nu 50cc per borst, maar ik wil het liiefst 100cc per borst kolven. Hoe pak ik dit het beste aan?

En nog 1 vraag, sorry hoor..

Ik zat eraan te denken om haar 1 of 2x de KV te geven. Ik heb een pak nutrillon gekocht maar ik twijfel zo erg omdat ik zoveel verschillende verhalen hoor. Ik wil Kunstvoeding geven omdat ik haar wil laten wennen voor later. Ik hoop het 6 maanden vol te houden maar ik denk dat ik dat niet ga redden. Ik wil het liefst 3 maanden volhouden.

Ik ben gewoon bang dat ze opeens aan de fles moet en dat ze dat helemaal niet gewend is. Zo kan ik zien wat goed te combineren is en waar ze niet tegen kan. Ook straks als ze naar de oppas moet. Het heeft dus niks te maken met mijn productie want ik heb genoeg maar puur om te wennen.

Is dit slim? Ik ben zo bang dat ze heel erg gaat veranderen, ze slaapt nu goed heeft nooit krampen etc.
    Ik hoorde ook dat ik gelijk haar darmen verpest met wat ik nu heb opgebouwd. Ik wete het even niet meer, alle adviezen zijn zo verschillend.

XXX

2. Verhoeven546

Verhoeven546 Actief lid

Sep 17, 2007
    167
    0
    0
    Om je kind te laten wennen aan een fles hoef je het nog geen kunstvoeding te geven. Wanneer je een keer een voeding afkolft in een flesje doet en bijvoorbeeld je man de fles laat geven leert het uit een speen drinken. soms helpt het wanneer jij zelf niet in de buurt bent. vaak is het probleem dat het kind niet uit de fles wil drinken en niet dat het kind de flesvoeding niet lust. dus ik zou aanraden die flesvoeding nog even niet te geven.

Over de andere problemen kan ik je inderdaad aanraden om hulp te zoeken. volgens mij moeten deze problemen echt op te lossen zijn alleen is dit echter moeilijk om via de mail te doen.
    een aantal punten waar je op moet letten.
    - zorg dat je goed en gemakkelijk zit.
    - leg je kind eventueel op een kussen zodat het niet zwaar wordt tijdens een voeding.
    - zorg dat het kind met zijn neus op tepelhoogte ligt.
    - laat het kind zijn mond goed open doen en breng dan het kind naar de borst toe inplaats van de borst naar het kind. wanneer je twijfelt of het kind de tepel goed in de borst heeft haal je het kind van de borst en probeer je het opnieuw.
    - controleer na het voeden je tepels altijd op kloofjes. druk nog een beetje melk uit de borst en smeer dit over de tepel en laat dit even drogen.

een goede ontspannen houding is zo belangrijk bij borstvoeding.

verder schrijf je dat wanneer je het kind aanlegt je een stekende pijn voelt. voel je hier echt de tepel of voel je dit in je borst. wanneer je dit laatste vermoed moet je eens in de mond van de baby kijken of daar witte vlekjes zitten die je niet weg kunt vrijven. je kunt ook op het consultatiebureau vragen of ze willen kijken of je kind mogelijk spruw heeft.

wanneer het probleem echt bij het aanleggen ligt vraag dan echt iemand om hulp. dit is mogelijk met een paar keer begeleiden opgelost met als resultaat een groot plezier. Mogelijk hebben ze op het consultatiebureau al begeleiding bij het aanleggen of een adres van een lactatiekundige bij u in de buurt.
    succes

Share This Page