Hallo, Als ik Dewi weer opnieuw aanleg nadat ze een boertje heeft gelaten, drinkt ze wel, maar na een paar min. begint ze tegen te stribbelen ( ze blijft wel aan de borst), het is net of ze wel wil zuigen maar niet wil drinken! Kan het zijn dat ze gewoon die behoefte heeft om te zuigen en kostte het wat het kost om toch gewoon te drinken terwijl ze niet meer kan? Ik ben zo bang dat ze anders te veel binnen krijgt, ze spuught trouwens niks terug, maar het is echt niet genieten als ze zo "gek" doet. Alvast bedankt Gr. Kat
het verhaal is me niet helemaal duidelijk. je laat haar een boertje laten? je bedoelt dat dit is wanneer je van borst wisseld of leg je ze daarna weer aan dezelfde borst? Onrust aan de borst kan vaak meerder oorzaken hebben. een kind kan last hebben van lucht die het binnen krijgt, het kan verkeerd aanliggen, het kan last hebben van een te sterk toeschietreflex bij je. het is van belang dat je er goed op let dat een kind goed aan de borst drinkt. de tepel goed in de mond heeft en niet steeds los laat waardoor het veel lucht mee binnen krijgt. wanneer je het kind dus net aan de andere borst legt kan het zijn dat je een sterk toeschietreflex hebt. hierdoor krijgt het kind ineens veel melk en kan dit even niet zo goed aan. als dit de oorzaak kan zijn kun je proberen om voor de voeding even de eerste druk af te kolven en daarna pas het kind aanleggen.
Hallo, Ik heb het idd. niet goed verwoord. Als Dewi een boertje heeft gelaten, leg ik haar weer terug aan dezelfde borst (meestal kijk ik of er nog melk uitkomt, wat dan ook het geval is). Het probleem is dat Dewi wel aan de borst blijft maar erg wild en beweegelijk wordt na de tweede keer aanleggen. Als ik denk ze heeft genoeg (omdat ze zo doet) blijft ze zoeken of gaat op haar handje sabbelen. Ook maakt ze geluiden erbij alsof ze zich boos maakt, terwijl ze aan de borst ligt. Kan het zijn dat ze gewoon die zuigbehoefte nog nodig heeft i.p.v. echt drinken? Ze doet het niet bij elke voeding gelukkig, maar 2 a 3 x komt het zeker voor. Bedankt Kat
het kan dus best zijn dat ze juist ongedurig wordt doordat je ze aan een borst legt waar niet veel melk meer te halen is. je hoeft een kind ook niet tussendoor een boertje te laten, of ze moeten er erg veel last van hebben. het beste kun je een kind aan de borst leggen en laten drinken tot het zelf de borst los laat dit zal ongeveer tussen de 10 en 30 minuten zijn. wanneer ze los laat houdt je ze even recht voor een boertje. hierna leg je ze aan de andere borst en laat je ze drinken tot ze daar vanzelf los laat. hierna ben je klaar met de voeding.