Hoe te rekken tussen 2 voedingen in?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door amaranta, 11 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Eva is nu 12 weken.
    De laatste tijd begint ze na 2,5 al uur al hysterisch te huilen omdat ze al honger heeft.
    Ik vind 2,5 uur echt te snel op elkaar. Ik zou dit het liefst een half uur, en eigenlijk zelfs een uur willen rekken.
    Hoe kan ik dit aanpakken?

'S nachts slaapt ze trouwens door, en 's ochtends zit er soms wel 4 uur tussen maar meestal maar 3 uur. De verdere voedingen op de dag zitten dus steeds heel kort op elkaar. Iemand tips?

2. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Misschien is ze overdag aan het compenseren wat ze 's nachts tekort komt. Je zou kunnen proberen om haar overdag strak om de 3 uur te voeden; wellicht dat dat helpt. En anders toch nog een nachtvoeding; schijnt ook beter te zijn om je productie op gang te houden.
    Ben benieuwd ook naar andere ideeën...

Succes!

3. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Nou, nachtvoeding liever niet.

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    2,5u is toch heel netjes?

Helemaal als ze geen nachtvoedingen krijgt is dat toch perfect. Waarom vind je 2,5u te snel achter elkaar? Jij eet/drinkt toch ook regelmatig wat, sochtends ontbijt je, dan neem je bijv. kopje koffie, tussendoor nog een appel dan lunch enz. Kortom jij eet/drinkt ook heel regelmatig wat. Bij fv is het volgens mij wel zo dat er zoveel uur tussen moet omdat je anders op teveel fv uitkomt ofzo maar bij bv hoef je nooit te rekken hoor. Je kindje weet heel goed wat goed voor haar is...

5. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Dan zou ik er lekker van genieten dat je de hele nacht er niet uit moet, ik denk dat je dochtertje wat meer gaat drinken 's middags om zo de buik goed vol te hebben om de nacht door te kunnen komen.
    Vooral niet uit gaan stellen, want dan kan je 's nachts weer je bed uit.

6. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik weet niet, tussen de 3 a 4 schijnt normaal te zijn dacht ik.
    Ik vind het opzich niet erg hoor. Maar zou het toch wel fijner vinden.

7. Zeeuwsmeisje

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    3 of 4u zijn volgens mij uitzonderingen hoor bij bv dan... toen mn zoontje nog zo oud was kreeg hij zeker om de 2,5u bv en nog 1 of 2 nachtvoedingen. Pas vanaf dat hij fruit ging eten zat er wel eens 3u of langer tussen...

Kortom niet teveel op de klok letten je meegaan in het ritme van je dochter.

8. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    tussen de 3 à 4 uur is een schema dat kv-kindjes vaak opgelegd krijgen. Is niet normaal, kindjes zijn namelijk gebouwd op vaker kleinere porties.

Weet je, ik heb gemerkt dat tijd rekken zoveel stress opleverde voor ons beiden dat om de 2 uur voeden veel relaxter was.

Je kindje doet het m.i. hartstikke goed, geen nachtvoedingen en s avonds wat vaker op elkaar om die nacht door te komen.

Ik zou er niet aan gaan sleutelen en kan je ook geen tips geven want hier was gewoon meegaan in zijn ritme echt het beste.

9. Niet meer actief

Maria, Angelina komt inderdaad vaak pas om de 4 uur, maar ook regelmatig al na 2 uur of 2.5 of 3. Geen pijl op te trekken. Ik probeer gewoon maar zoveel mogelijk mee te gaan in haar ritme, al is het na een uurtje, dan krijgt ze gewoon nog een 'toetje' ;)

10. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Dan zal het wel goed zijn!
    Bedankt in ieder geval!

11. Niet meer actief

Zo dat lijkt me best vermoeiend hoor, zo lang nog 1 of 2 nachtvoedingen te doen. Hier zijn al sinds ze 6 weken was de nachtvoedingen eruit, dus ik vind t wel heerlijk zo. Ik moet daardoor wel overdag wat beter opletten dat ze niet te lang tussen haar voedingen laat, want als t aan haar ligt komt ze op 4 voedingen uit geloof ik en dat lijkt me nog een beetje weinig nu.

12. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ik geef ook nog steeds om de 2,5/ 3 uur voeding hoor!
    Dus 6 op een dag....
    Hij vraagt er gewoon om! ;)

13. Zeeuwsmeisje

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Er zijn nogsteeds periodes dat ik nachtvoedingen geef hoor... nu weer ff niet maar 2 weken geleden weer wel. Dan zijn er weken dat hij doorslaapt en dan heeft hij weer 1 tot 2x per nacht trek. Gaat ook wel weer over en ik maak me er niet druk om. ben op zo'n moment alleen maar blij dat ik nog bv geef, dat is ff aanleggen en na 10 min. slaapt iedereen weer.
    Nachtvoedingen zijn ook geweldig voor je productie dus bijna nooit regeldagen gehad.

14. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ik zit ook zo rond de 3 uur. Ik merk dat Yara in de namiddag en avond vaker wil drinken. Dan iszeker wel 1x per 2 uur.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vond dat wel meevalen hoor, zo vermoeiend waren die nachtvoedingen niet. Gewoon aanleggen en verder slapen.

16. Niet meer actief

Als je inderdaad gewoon kan verder slapen, valt t wel mee ja. Bij mij gaat dat helaas toch anders, als ik eenmaal een beetje wakker ben, dan ben ik ook écht wakker en val ik niet meer zomaar in slaap. Als ik dan mn dochter terug in bed heb gelegd en het hele huis is weer stil, ben ik rustig nog een uur klaarwakker....en dat vind ik dus wel vermoeiend.

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ze sliepen naast me, dus voor aanleggen hoefde ik mijn bed niet uit. Scheelt enorm.

18. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Arend drinkt eigenlijk nooit meer 's nachts, maar gisteren wel en ik vond het gewoon leuk om te doen! Is het weer even een klein babietje! Beter even aanleggen, dan gaan liggen luisteren of hij misschien wel weer in slaap valt.
    Tot zo'n 4 maanden zat er bij ons 3 uur tussen de voedingen. Daarna werd het langzaam meer (4 uur), maar dat duurde niet lang. Tegenwoordig zit er weer minder dan 4 uur tussen de voedingen.

19. Zeeuwsmeisje

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik slaap ook niet tijdens een nachtvoeding hoor, mn zoon maakt enorm veel lawaai tijdens het drinken door chronische neusverkoudheid maar scheelt al enorm als je je niet druk maakt om nachtvoedingen... gewoon loslaten, niet op de klok kijken en meegaan met je kind. Zorgen dat het lekker warm is (extra dekentje) en dan slaap ik ook snel genoeg weer. Ik kan ook best van die nachtvoedingen genieten... overdag gaan de voedingen toch een stuk hectischer en doe ik de bv er ff tussendoor/erbij.

20. Angelina

Angelina Niet meer actief

Ik voed nu alleen nog 's nachts.

Overdag heeft zoonlief geen interesse meer :(

Gewoon het ritme van je dochter volgen. ;)

Deel Deze Pagina