Hulpmiddel peuter knuffelen na keizersnede

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Mave, 9 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mave

Mave Actief lid

23 mrt 2014
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben zwanger en zal weer een keizersnede krijgen. Wij hebben een kindje van dan bijna 2 en die zal me ook dan geregeld even willen knuffelen verwacht ik. Ik zie al voor me hoe ze op mijn buik (lees: wond) wil springen...au au au.
    Dit hebben toch meer vrouwen bij de hand gehad. Is er een hulpmiddel dat iemand weet, dat je kan gebruiken waardoor je kind gewoon bij je kan zitten en toch je wond met rust laat? Ik zat zelf al te denken aan een soort tafeltje met in hoogte verstelbare poten met een kussen erop, zodat mijn peutertje niet zo goed merkt dat het niet mama's zachte buik is maar een kussentje? En onder het tafelblad zit mijn buik rustig.

Maar ik ben benieuwd hoe andere dames er mee om zijn gegaan?

Ik hoor het graag!

Mave

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.171
    4.482
    113
    jou idee met een tafeltje klinkt leuk, je kunt van die ziekenhuistafel/bedtafel huren/lenen bij de thuiszorg winkel, waar je ook je bedklossen kunt lenen.
    ik heb mijn peuter, van ruim 2, gewoon de wond laten zien, en gezegd dat mama een beetje een zere buik heeft, dus dat er rustig met mama geknuffeld kan worden, maar niet druk en hard op de buik. verder heb ik de eerste week veel nog in bed gelegen, waardoor je peuter naast je kan komen liggen of net wat hoger op je buik, waardoor je geen last hebt van de wond.
    verder vond ik het vooral een hele uitdaging om de eerste weken niet uit een reflex je kind op te tillen, want dat gaat gewoon eigenlijk echt nog niet. maar ook hierbij heb ik gewoon duidelijk uitgelegd dat mama dat niet kan, het is lastig, maar het kan niet anders.

Deel Deze Pagina