Baby wakker maken snachts voor voeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door fee90, 11 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Mijn baby is nu 9 dagen oud en vanaf dag 2 eigenlijk al heel regelmatig met voedingen, elke 3-4 uur meldt hij zich. In het begin adviseerde de kraam wekker te zetten zodat er niet meer dan vier uur tussen zou zitten. Vannacht meldde hij zich niet meer na de voeding van 1 uur, dus heb ik hem zelf.maar wakker gemaakt en gevoed. Of zou ik hem gewoon kunnen laten liggen?

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Bij 9 dagen zou ik hem toch nog wel wakker maken snachts.

3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ligt eraan.. Als baby goed groeit en niet suf is zou ik baby gewoon lekker laten liggen en vertrouwen op de natuur.

4. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Inderdaad... als beep goed groeit niet meer wakker maken hoor.

Wij deden het afbouwen. Elke nacht de wekker iets later zetten en op een gegeven moment kwam hij eerder dan de wekker. Toen gestopt ermee.

5. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Hij is zeker niet suf en drinkt naar mijn gevoel ook effectiever als de tijd wat langer is, hapt direct goed aan en drinkt door. Terwijl met om de twee uur voeden savonds, dan reageer ik gewoon op de signalen, dan is het onrustiger. Niet extreem hoor.

Hij groeit goed, zit nu boven geboortegewicht in stappen van 30-40 gram per dag.

6. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Ik deed max 5,5 uur en later 6.
    Ik wat bang dat als er langer tussen zit dit slecht voor mijn productie zou zijn.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Lekker laten slapen dan!

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    hij mag de aantal uren slapen dat hij in ponden weegt.. dus 3 kg 6 uur slapen...

Ik zou hem niet hele nachten laten slapen, dit ook vooral voor je productie..
    Of je kan snachts kolven

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier mochten we in de kraamweek de baby's laten slapen, 6 uur achter elkaar. Ze waren wel 9 pond, maar zou 9 uur in het begin nog te lang vinden ;). Volgens mij moet 6 uur prima kunnen.

10. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Bedankt voor alle reacties, ik had zelf zoiets van lekker laten slapen, honger maakt toch wakker! De vk belde net nog om te informeren, haar ook gevraagd. Omdat hij goed plast, poept en groeit en er heel tevreden en wakker uitziet zegt ze ook dat het prima is. Als ze overdag maar wel iets vaker komen, kunnen ze de nacht wat langer doorhalen. :)
    Heerlijk, want ik begin al te wennen aan dat goed slapen!:p

Deel Deze Pagina