@Suus; ohh nou ik vind 110cc per 2 uren erg mooi hoor!! Dat zou betekenen dat je in 6 uren 330cc hebt. Dat red ik dus niet hoor haha, na zes uren heb ik ongeveer 250cc. Dus een hele mooie opbrengst!! Haha, ja idd. Dat zou trouwens wel mooi zijn; even wat drinken en je productie is weer op pijl
Dames, dank voor alle reacties. Het zou best kunnen dat mijn zoontje pijn had door het Kiss-syndroom. Ik had er alleen nog nooit over gehoord en al helemaal niet dat je daarmee naar een osteopaat kan. Gelukkig weet ik nu beter en zal me dit in ieder geval niet meer gebeuren. Nog wel een vraagje: hij is nu een tevreden mannetje, kan het nog dat ie er later weer last van gaat krijgen? Ja over de productie, ik had al wel begrepen dat dat veel was, zeker al zo kort na de geboorte. Op een gegeven moment moest ik tussentijds de flesjes wisselen, omdat ze vol zaten.. Aan de ene kant is dat natuurlijk fijn, ik kolfde 4 voedingen in 1 keer, aan de andere kant vrat t me helemaal op. Ik kon het niet bijgegeten/gedronken krijgen. Ook stonden mn borsten steeds weer na 3 uur op knappen en ze 'leeg' kolven (advies van de kraamhulp)kreeg ik bijna niet voor elkaar. (Na een half uur kwam het er nog steeds met straaltjes uit.) Dus uiteindelijk ook borstontstekingen gehad. Rozemarijke, bedankt voor de tips en zal het bij weer zo'n hoge melkproductie (wat natuurlijk niet hoeft) proberen, met een klein beetje afkolven. Ook de lactatiedeskundige zal ik vragen bij mij thuis te komen, kan ze het ten slotte ook zien ipv alleen advies over de telefoon. Suus83, bedankt voor het delen van je ervaring. Fijn dat het nu wel goed lukt terwijl jij hetzelfde hebt ervaren bij jou eerste. Dat geeft me hoop dat het mij nu ook zal lukken. Nogmaals, ik hoop natuurlijk dat dit allemaal niet nodig is en dat ik een normale productie heb en een voorbeeldig drinkertje, maar ik vind het fijn om op deze problemen voorbereid te zijn.
Gebruik je al Syntocinon Neusspray? Dat kun je bij de huisarts halen en is speciaal om de TSR op te wekken... Als ik dat niet gebruik kan ik ook niet kolven, dan duurt het echt 2 minuten voor het eindelijk een beetje gaat druppelen... Dan mag ik blij zijn als ik na een kwartier 30cc heb uit 2 borsten.
Ja, al heb ik wel eens gehoord dat sommige huisartsen moeilijk kunnen doen erover omdat ze vinden dat je maar op de gewone manier moet kolven, maar het is er echt speciaal voor bedoeld, dat staat ook in de bijsluiter...
Hier ook een kolvende mama. Ik kolf ongeveer een minuut of 10 (dubbele pomp)en haal er dan 200 cc uit. Dat doe ik 4 keer per dag, maar ik denk dat ik binnenkort wel naar 3 voedingen kan gaan.