help! 18 weken zwanger en borstvoeding loopt terug!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Zweden, 14 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Wie weet welke middelen ik kan gebruiken om mijn productie nog zo lang mogelijk in stand te houden nu ik zwanger ben (18+5)? Dochter is nu 19 maanden oud en wil nog heel graag. Op vrije dagen drinkt ze 3 keer en op werkdagen 2 keer per dag. Dat ging tot een paar dagen terug nog prima. Wel wat gevoelig maar best te doen. Maar sinds gisteren ineens geen toeschietreflex meer. Die voelde ik altijd nog goed, licht pijnlijk zelfs. Ik merk dat ze ook niet meer echte slokken kan nemen zoals een paar dagen geleden nog. Ze maakt veel korte zuigbewegingen, echt om de tsr op te wekken. Maar die lijkt niet meer te komen....:( En ik wilde zo graag lekker doorvoeden... Ze wil nog wel drinken gelukkig, maar ik ben bang dat ze het snel zat gaat worden als er nog amper wat komt. Maar ik ben daar nog niet aan toe merk ik. Iemand met tips?

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Niet echt tips,hier ongeveer het zelfde.dochter dronk ook onrustiger maar nu zins een week gaat het weer wat beter,voel nog steeds niet echt een tsr maar ze drinkt weer rustiger,geef haar wel de optie om nog wat water te drinken op schoot voordat ik haar in bed leg(ben nu 24+4)

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Niet vrees ik...wat K.. he! Tijdens de zwangerschap is het voor zover ik weet niet mogelijk de boel op te krikken.Dit heeft volgens mij met hormonen te maken die elkaar tegenwerken.
    Hier was het,toen jongste dochter 8 maanden was, snel afgelopen met de borstvoeding, toen ik zwanger was van zoon.
    Ik heb van alles geprobeerd maar het mocht niet baten helaas..

4. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Thanks voor de reacties meiden! Het is zooo balen... Ik ben gewoon een beetje emotioneel en een soort van teleurgesteld in mijn lijf.. bah.. Ik heb in het begin echt wel moeten vechten voor de borstvoeding en met succes! Ik heb 11 maanden lang 's nachts gevoed en verder ook altijd op verzoek. Ergens had ik toch het idee dat al dat "voorwerk" ons nu wel door deze zwangerschap heen zou slepen. Mijn meisje is nog maar zo klein. Ja ik weet dat ruim 19 maanden borstvoeding fantastisch is, maar toch.... Jullie snappen het vast wel.

@Lieke, dus bij jou lijkt je lijf het een klein beetje weer op te pakken? Alsof het een soort dipje was? Zou fijn zijn!

Ik hoop dat dochter nog een hele tijd tevreden is het beetje wat er nog is. Misschien zelfs een tijdje droog-drinken als het zo ver komt. Het is ook zo knus en ontspannen, ze is meteen getroost als ze moe en verdrietig is en ze valt er na altijd zo lekker in slaap. Ik zou dat echt missen.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Het is denk ik heel persoonlijk of het lukt om door te voeden of niet. Sommig borsten trekken het wel en andere niet..
    Het is iig niet jouw schuld maar echt de natuur die z'n ding doet.
    Wie weet komt het toch nog goed!
    Leuk is het niet inderdaad...mijn dochter was dus pas ruim 8 maanden en nog zo'n piepie...
    Maar ik heb me gelukkig uiteindelijk kunnen verheugen op een nieuwe borstvoedingsperiode en moet zeggen dat de boel ook heel goed op gang kwam, de lactatiekundige vertelde dat dit ook te maken heeft met het "geheugen"van je borsten, als het nog niet zo lang geleden is dat je borstvoeding hebt gegeven. Dus dat is ook al prettig om te weten :))

6. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik weet niet of het weer een beetje bijtrekt of dat ze zich er bij heeft neer gelegd,blijft wel nog melk uit komen als ik een beetje met de hand kolf.ze vind het iniedergeval niet storend meer.hoop dat je er nog van kunt blijven genieten want veel kun je er helaas niet aan doen.

7. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Dank voor jullie lieve reacties! Het lijkt er nu op alsof het misschien een tijdelijk dipje was. Sinds gisteren voel ik weer een lichte tsr en mijn meisje wil nog steeds bij haar mama drinken. Dus we gaan gewoon zo door en zien wel waar het op uitloopt. Ik merk dat ik er iets relaxter in geworden ben.

Fijn dat het bij jou ook weer wat beter lijkt te gaan Lieke!

Deel Deze Pagina