Veel lekken tijdens voeden... opvangen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Thauma, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Mijn andere borst lekt behoorlijk als ik aan de ene borst aan het voeden ben. Voor de grap heb ik het gister in de kolf opgevangen. Niet zo handig, zo'n trechter half tegen je borst drukken terwijl je je kind probeert op de plek te houden. Maar zonder enige moeite droop daar zo'n 25cc uit!!!

Kun je dat niet op de een of andere manier opvangen? Want dat is door de dag heen toch een aardig flesje vol. Dat is dan alleen de voormelk, neem ik aan, maar tezamen met wat kolven moet ik toch een aardige maaltijd kunnen samenstellen.
    Of ik kan het wellicht gebruiken om ons mannetje aan de fles te laten wennen tussen twee voedingen door (dan gaat toch bijna alles alsnog door de gootsteen uiteindelijk).

Bestaan er bakjes om dit op te vangen? Googelen levert mij alleen van die bewaarpotjes op, en die heb ik al :)

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Weet even niet hoe het heet maar het bestaat wel.het lijkt een beetje op zoogkompressen maar dan van kunstof waar een opvangbakje in zit.

3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Gevonden,het heet een opvangschelp.

4. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
  5. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Ik heb idd wel eens gehoord van die lekschalen, dus ze bestaan wel.

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik hield er gewoon een flesje onder.

7. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    inderdaad lekschalen. De eerste weken had ik smorgens overstromende lekschalen (gaat zo'n 60cc in als je rechtop zit). zo heb ik mijn voorraad ook goed opgebouwd. later zei een lk dat dit wel ook als kolven werkt, omdat je borsten hierdoor wel meer gestimuleerd worden dan niks erin.

Deel Deze Pagina