vanaf welk moment echt iets kunnen voelen??

Discussion in 'Zwanger worden' started by elisabett, Dec 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elisabett

elisabett Actief lid

May 23, 2011
    185
    1
    0
    Hallo meiden!

het onderwerp geeft het al aan.. vanaf de hoeveelste dag na je eisprong kun je nou wat merken/voelen, of kan een eisprong echt dagen een vervelend gevoel geven in de buik?? ik heb zo vaak buikpijn en steekjes in de dagen na mijn eisprong zo ook deze maand ik heb al de hele week met het wakker worden pijn bij het schaambeen/botje, dan moet ik echt gaan zitten anders zakt het niet.. 25 dec is mijn nod. door die pijntjes en alles ga je weer hoop kweken, maar zo snel na de eisprong dat kan eigenlijk nog niets met een zw te maken hebben toch??

alvast bedankt voor jullie antwoorden!!

2. ladyw

ladyw Fanatiek lid

Nov 4, 2011
    1,233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Ik hoop voor je dat het wel een teken is, maar ik denk zelf dat je dan nog weinig kan voelen. Ben je nog maar pas met de pil gestopt? Ik had daar namelijk wel wat klachtjes bij (het ontpillen) .

3. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Ik ben alweer 30 maanden gestopt met de pil (en probeer dus ook al zo lang zwanger te worden)

Naderende ongi klachten lijken als 2 druppels water op vroege zwangerschapsklachten.

4. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Oja, en ontpillen kan wel tot 9 a 12 maanden duren...
    Het is niet zo dat je al die tijd niet ongi word als je aan het ontpillen bent maar wel bijvoorbeeld dat je nog erg onregemlatige cyclussen hebt bijvoorbeeld.

5. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    ik voelde ook elke maand hetzelfde. alleen toen ik zwnager was rook ik wat anders maar qua steekjes en buik e.d. geen verschil w.s. kun je ook pas achteraf zeggen ja ik voelde me toch anders. Succes met zwanger worden allemaal!

6. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

Feb 24, 2011
    643
    41
    28
    Ik had mijn ei vorige week donderdag (ovulatietestjes en temperaturen) dus ik zit vandaag op 7 dpo en ik heb vanaf zondag (3 dpo) al klachtjes. Dat heb ik iedere maand maar nu zijn ze heviger.
    Echt constant pijnlijke en grotere borsten (normaal alleen de tepels) moe, koud/warm, maagzuur en steekjes en krampjes in de onderbuik (heb ik normaal niet)
    Ik ben zondagavond om half 8 gaan slapen en kwam er de volgende ochtend om half 9 uit (niets voor mij) ik ruik alles wat duidelijker.
    Het ene moment ben ik ervan overtuigd dat ik zwanger ben omdat ik zoveel voel en het andere moment weet ik eigenlijk zeker dat het niet zo is omdat ik niets meer voel.
    Het enige wat ik kan doen is afwachten of ik ongesteld word aanstaande dinsdag. Spannend...

7. elisabett

elisabett Actief lid

May 23, 2011
    185
    1
    0
    bedankt voor jullie reactie's!!
    ik ben nooit aan de pil geweest dus ontpillingsverschijnselen
    heb ik geen last van;)
    nogevengedult: ik heb precies hetzelfde het ene moment denken dat ik zwanger ben, en dan weer helemaal niets voelen!!
    we zullen weer hopen!!

8. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

Oct 12, 2010
    1,421
    1
    38
    Randstad
    Ik heb 5 dagen na mijn ei echt duidelijk wat steken in mijn onderbuik gevoeld. Ik zat eerst gehurkt, stond op en kreeg toen onwijze steekjes in mn buik. Toen had ik al een vermoeden. En een paar dagen later testte ik positief.

Maar probeer je niet teveel te focussen op de pijntjes. Na die ene keer heb ik me derest van de week normaal gevoeld...net zoals altijd.

Succes en ik duim voor je!

9. ToyaAp

ToyaAp Actief lid

Sep 1, 2010
    418
    0
    16
    Zuid Limburg
    @CherryBelly: Hoeveel dagen na die steken testte je positief? Ik heb (denk ik) mn ei gehad vorige week en heb van maandagavond tot toenstrax bloedverlies gehad (van roze naar rood) zonder stolsels..dus ik zit te twijfelen of dit nu mn ongie toch is geweest, want steken heb ik niet gehad tijdens het vloeien, maar sinds dat t vloeien voorbij is heb ik wel steken in mijn buik..

10. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

Mar 21, 2010
    1,614
    0
    0
    ik voelde elke mnd wat waarvan ik dacht ja nu ist zo...helaas.
    toen ik zwanger was voelde ik ni echt wat buiten week voor mijn nod plots een gans weekend moe moe en vettig haar...bleek een teken te zijn.

11. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

Feb 24, 2011
    643
    41
    28
    Ik lag gisteren in bed en mijn vriend was de was aan het opvouwen en ik was hem aan het vertellen wat ik voelde.
    Steekjes aan de buitenkant van mijn borsten, het soort van blauwe plek gevoel ronde de tepels, kleine steekjes rechtsonder in de buik boven de lies, toen weer links en ineens...een soort steek die langzaam op kwam zetten, even pijn deed en daarna langzaam weer weg ging. Dat was vreemd. En toen moest ik echt stoppen met praten want er kwam toch veel maagzuur opzetten :$ Ik heb mijn vriend gevraagd een handdoek te pakken. Voor het geval dat. Nu heb ik nog steeds wat steekjes rond de liezen en een beetje maagzuur.

Raar hoe het lichaam allemaal in elkaar zit.

12. elisabett

elisabett Actief lid

May 23, 2011
    185
    1
    0
    nogevengedult: spannend hoor! ik lag gister op de bank, ik dacht als ik nu ga staan gaat het niet goed, heel de boel kwam steeds naar boven:) ik wil eigenlijk helemaal niet stilstaan met al die pijntjes enzo, mn lichaam houd me zo vaak voor de gek! maar als je dit soort dingen voelt.. dit is ronde 12 ik voel me steed verdrietiger worden:( wie weet hebben we allebei voor 31 dec een posi test in handen!!

13. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

Feb 24, 2011
    643
    41
    28
    Ik hoop het zo Elisabett. Wij hebben net boodschappen gedaan en ik voelde mij echt een vaatdoek. Alsof ik zo door mijn knieën kon zakken. Ik had ook geen zin om lekkere dingen te pakken. Dat heb ik anders nooit. Mijn vriend keek echt raar op :)

En koud, koude voeten (ook in bed) en dan weer gloeiende wangen.
    En een vol gevoel.
    En...
    ehh, ik stop er maar mee. Maak mijzelf helemaal gek zo ;)

Dit is ronde 11 voor ons dus ik weet hoe je je voelt. Dinsdag doe ik een test. Hoop op een vroeg kerstkado !! Nog even geduld dus :)

14. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    3 dagen voor NOD (= 11 DPO vermoedelijk, maar gezien ik een dag vooruitgezet ben zal het dus 12 DPO geweest zijn). Ik was vreselijk moe, van een soort die ik nog kende van de eerste zwangerschap. En raar hongerig. En ik had gevoelige tepels, wat ik vooral voelde bij lichte aanraking (niet zozeer pijn maar gevoelig). Ik had een sterk vermoeden, ondanks dat het eigenlijk 'onverwacht' was ;) (we sloegen die ronde eigenlijk over, maar ik had daar achteraf niet een goed genoeg beeld van mijn cyclus voor :D)

15. Nepie

Nepie Lid

Nov 6, 2011
    47
    0
    0
    Eindhoven
    Ik heb ook al verschillende klachten gehad en dacht toen dat ik zwanger was, helaas toen gewoon ongi geworden. Nu heb ik weer allemaal klachten..... Het is gewoon afwachten, hoe moeiljk dat ook is.

Succes!

16. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

Oct 12, 2010
    1,421
    1
    38
    Randstad
    Ik denk ongeveer 8 dagen na mijn ei testte ik posi. Zelf heb ik geen bloed verloren tijdens de innesteling, maar hoor wel vaker dat dames dit hebben. Weet alleen niet of dit helder bloed is. Anders over een paar dagen even voor de zekerheid een test doen?

17. Brix

Brix Fanatiek lid

Jan 25, 2009
    1,969
    0
    36
    Bij al mijn 4 zwangerschappen voelde ik 7 dagen na de eisprong de innesteling, vanaf die dag kwamen de kwaaltjes geleidelijk opzetten.

18. elisabett

elisabett Actief lid

May 23, 2011
    185
    1
    0
    Brix: echt mooi zeg hoe je dat allemaal gevoelt heb! heb je toen ook een innestelings bloeding gehad?

19. wuppie86

wuppie86 Actief lid

Aug 29, 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    @brix: kun je vertellen hoe die innesteling voelde? Lijkt het op menstruatiepijn??

20. Brix

Brix Fanatiek lid

Jan 25, 2009
    1,969
    0
    36
    Nee, geen innestelingsbloeding gehad. De innesteling voelt als een branderig gevoel in de baarmoeder, duidelijk anders dan menstruatiekramp.

Share This Page