overstap van bv naar fv moeizaam

Discussion in 'Flesvoeding' started by annie83, Dec 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annie83

annie83 Lid

Jul 6, 2010
    72
    0
    0
    NULL
    Gld.
    Hallo,

Mijn dochter van bijna 16 weken krijgt sinds 2 weken flesvoeding. Eerst kreeg ze ha voeding, echter ging dit niet zo goed. Huilerig, extreme krampen, exczeem e.d. Daarom krijgt ze nu in overleg met het cb pepti. Momenteel krijgt ze 1 a 2 flesvoedingen per dag.
    Maar nu het volgende; ik maak 150+5 voor haar klaar (dus 165 a 170 ml per keer). Hiervan drinkt ze gemiddeld maar 140 ml op. Met borstvoeding is ze vrij gulzig.

Waarom zou ze zo weinig drinken? Is dit omdat ze moet wennen aan de fv? Gebruik ik wellicht een verkeerde fles (difrax met speen tegen krampen)? Hier ervaringsdeskundigen?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik denk dat ze moedermelk gewoon lekkerder vindt, en dat ze er ook minder buikpijn van krijgt.

En het kan ook zijn dat ze gewoon genoeg heeft en daarom de rest van de fles laat staan. Als ze verder tevreden is zou ik me niet te Feel zorgen makenover restjes die ze laatstaan.

Als je toch maar 1 of 2 flessen op een dag krijgt, wil je liever niet gewoon weer helemaal zelf gaan voeden?

3. annie83

annie83 Lid

Jul 6, 2010
    72
    0
    0
    NULL
    Gld.
    Straks moet ik weer aan het werk. Vandaar dat ik de borstvoeding wil afbouwen. Ben inmiddels wel iets meer te weten gekomen. Heb nu een andere fles gekocht van Avent, met een grotere speen, ze heeft de laatste fv volledig opgedronken.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    O, ik neem aan dat je weet dat je nog een half jaar een kwart van je werktijd doorbetaald mag besteden aan het voeden van je kindje, maar dat je daar geen zin in hebt? Het hoeft niet met kolven, je mag je voedverlof ook inzetten met later beginnen en/of eerder naar huis, zodat je kind minder voedingen zonder jou hoeft te overbruggen.

In elk geval, doorgaans hoef je voor werk maar 1 of 2 voedingen af te bouwen (tenzij je natuurlijk 24 uur per dag werkt), dus eigenlijk ben je nu al klaar met afbouwen.

Share This Page