Eten op grond gooien

Discussie in 'Voeding' gestart door MamavanLieverd, 24 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Onze dochter is net 1 en veel te veel van haar eten belandt op de grond. Als ze het nou bewust zou doen, zou het advies om het dan weg te halen, prima zijn. Probleem is dat we denken dat ze het 90 procent van de tijd onbewust doet. Ze neemt bijvoorbeeld een hap om dan het stuk wat ze nog in haar hand heeft opzij te gooien, of ze heeft iets in haar hand en ziet wat anders en gooit dus het eerste opzij.

Om het toch maar weg te halen telkens totdat het kwartje valt, vind ik eigenlijk ook geen optie omdat ze al met haar gewicht naar lengte onder de -2 lijn zit en ik liever wil dat ze minder borstvoeding gaat drinken ipv meer ;). Ze is overigens niet heel erg mager, maar vooral heel smalletjes gebouwd zoals iedereen hier in huis.

Iemand tips om het gegooi te verminderen zonder haar uit te hongeren?

2. Loeka123

Loeka123 Lid

31 mei 2015
    54
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn dochter doet het ook.
    Wat hier helpt is één stukje per keer aanbieden en zorgen dat er tussentijd geen andere afleiding is van iets wat ze wil pakken en vasthouden.

3. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Precies dit;) als ik mijn zoontje het zelf laat doen belandt ook de helft op de grond, ik bied hem ook elke keer een stukje aan tot hij het op heeft.

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Met brood en fruit doen we het in principe ook al zo. We hebben met het brood wel de stukjes nu nog kleiner gemaakt, dat scheelt wel iets, want dan heb je geen afhappen meer en de rest op de grond mikken aangezien het in 1 keer in haar mond past.
    Maar met het avondeten wil ik toch wel graag zelf ook kunnen eten, dus dan krijgt ze gewoon een aantal dingen voor haar neus (wel in etappes dus, zodat niet alles in 1 keer op de grond belandt). Ze heeft een placemat met een gootje, dus het knoeien door onhandigheid valt wel mee, het is echt het gedachteloos opzij gooien wat problemen geeft.
    Weet toevallig iemand met oudere kindjes of dat vanzelf weer minder wordt?

5. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik denk dat het gewoon te veel in één keer is. Mijn zoontje gooit zijn eten ook wel op de grond, maar dan is hij klaar of hij is afgeleid door iets anders. Als de hond los loopt probeert hij de hond te voeren bijvoorbeeld. Of als ik op zijn verzoek zijn drinken aan geef laat het het eten vallen, zelfs wat in zijn mond zit. Ik geef eigenlijk hapklare stukjes die niet meer hoeven te worden afgehapt, als ik het toch al in stukjes zit te snijden. Eerst kijken of hij het zelf wil eten. Gooit hij wat op de grond, dan pak ik zijn bord en geef ik hem steeds één stukje. Als hij honger heeft eet hij het en als hij geen interesse meer heeft gooit hij het op de grond. Ik reageer er eigenlijk niet op verder.

6. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Helpt het om een lepeltje in haar hand te geven? Dan heeft ze iets vast, en het geeft niet als het valt, en ze kan het ook gewoon in haar mond doen.
    Alles is een fase, komt echt wel goed hoor :p

Deel Deze Pagina