Mijn dochter van 11 weken drinkt niet meer als 60ml ze krijgt 6 a 7 voedingen per dag en soms drinkt ze maar 30ml dus ze drinkt tussen de 300ml a 500ml per dag. Ik maak flesjes van 120ml water en 4 schepjes. dus ze drinkt de helft van de fles maximaal. Ik vraag me af wat andere babys van 11 weken drinken?
Hoeveel weegt ze? Ze moeten minimaal 120ml x gewicht drinken op een dag. Heeft ze geen spruw? Is ze verder een vrolijke, wakkere baby? Hier drinkt dochter van 8 weken tussen de 80 en 100ml met moeite als ze kunstvoeding krijgt, verder krijgt ze bv om de 3 uur:
Ik heb tot dat ze 4 weken was bv gegeven toen dronk zw gekolft 120ml maar door de spruw ben ik gestopt. De spruw is nu over nu ze op kv zit al 3 weken denk ik. Ze woog bij haar eerste inentingen dat was ook bij 8 weken (denk ik) 5430 gram Ze is opzich een rustige baby, alleen tijdens en na voeding is ze heel onrustig en niet tevreden ze spuugt ook vaak na haar voeding. Maar 5kg * 120ml = 600ml dat heeft ze nog niet gered behalve bij 4 weken misschien met BV
Je kunt eens proberen of het beter gaat met hypoallergene voeding. Niet vanwege een mogelijke koemelkallergie, maar omdat dit wat lichter verteerbaar is dan de standaard voeding. Zo is de overstap naar flesvoeding misschien wat makkelijker voor haar, als dat beter gaat kun je geleidelijk weer naar standaard.
Uit welke fles drinkt ze en hoe lang doet ze over een voeding? Al eens een grotere/kleinere speen geprobeerd of een andere fles? Vind dit ook wel erg weinig en aan mijn antwoord ga je dan ook niet zoveel hebben, wij hadden hier een hongerlapje die toen volgens mij net overging van 6 flessen van 165cc naar 5 flessen van 200cc. Geef je voeding op verzoek? Heb je het idee dat ze pijn heeft? Weet niet wat je verder zelf al hebt geprobeerd?
Wij hebben precies hetzelfde gehad. Hier bleek idd de spruw weg te zijn in z'n mind, maar het zat nog in z'n keel. Toen hij laatst weer onrustig was bleek hij weer spruw te hebben. Komt bij lage weerstand weer opzetten. Dus zou het toch nog even laten checken bij de dokter