Harde buiken, krampen die wel weeën leken bij 27 wkn zwangerschap.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door L0nneke, 2 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Goedemorgen meiden,

Toch even mijn 'ei' kwijt. Gisteravond lag ik na het douchen in bed. Veel harde buiken. Niet pijnlijk, maar vervelend. Volgde elkaar vrij snel achter elkaar op en al snel leek het wel of ik weeën had. Krampen in m'n bovenbuik, waarbij ik niet zo goed wist wat ik er mee moest. Werd op dat moment ook enigszins overvallen door wat paniek, aangezien ik pas 27 weken zwanger ben. Heeft ongeveer een uur à anderhalf uur aangehouden. Uiteindelijk werd ik zelf ook wat rustiger en kon ik me ergens anders op focussen, waardoor ik uiteindelijk in slaap ben gevallen. 's Nachts nog een aantal keren wakker geworden door harde buiken. Op het moment lijkt het een rustiger. Zolang ik in rust ben gaat het oké, maar als ik maar iéts doe dan komen ze alweer terug.

Zelf denk ik een teken dat ik blijkbaar toch nog te veel doe (ondanks dat ik al deels in de ziektewet zit en zo veel mogelijk mijn rust pak). Blaasontsteking heb ik me van de week nog op laten testen, niks aan het handje.

Zat me eigenlijk af te vragen wanneer je nu de vk moet bellen. Op moment denk ik eigenlijk van niet. Zeker nu alles een stuk rustiger is en ik ook echt niet meer het idee heb dat het weeën zijn. Het is mijn derde zwangerschap en heb dit nog nooit gehad op deze termijn.

Indalingsweeen lijkt me vroeg..en daarbij heb ik ook niet het idee dat de kleine indaalt. Hij/zij draait gewoon nog rondjes in mijn buik.

2. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ik zou zeker de VK bellen voor de zekerheid.

Ik heb vorige week ook gebeld aangezien ik geregeld harde buiken heb. Echter volgen ze elkaar niet zo snel op. Mocht dat wel het geval zijn, moest ik zeker bellen. Dus in jouw geval zeker lijkt me!
    Beter te vaak bellen dan te weinig. Is absoluut iets om serieus te nemen. zeker als ze pijnlijk zijn.

3. Kittje

Kittje Actief lid

28 mrt 2013
    119
    0
    0
    Ik zou ook bellen als ik jou was...
    Ik herken de klachten en ik dacht dat het om een blaasontsteking ging. Eenmaal in het ziekenhuis bleek dat mijn bmm flink was verkort ben gelijk opgenomen en zat aan de weeremmers en longrijping.
    Nu nog steeds vaak last van harde buiken maar die meer zo erg als toen. Nu mag ik alleen maar rusten om een vroegtijdige bevalling te voorkomen

4. Wanneer je je VK moet bellen? Als je je zorgen maakt en als je twijfelt. Nu dus ;)

5. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Heb de VK uiteindelijk toch maar even gebeld, na aandringen van een vriendin. VK verwacht niet dat het wat gedaan heeft, maar mocht ik me er zorgen over maken kon ik altijd langskomen.

We zullen zien. Volgens haar kwam het wel meer voor bij een derde zwangerschap.

Deel Deze Pagina