Medicatie en zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Margriet82, 10 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Margriet82

25 mrt 2014
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn er hier ook die medicatie hebben tijdens hun zwangerschap en daardoor extra onder controle staan bij een gyn?

Ik slik medicatie voor mijn angststoornis en ben op dit moment zwanger van mijn 3de kindje. Gelukkig gaat alles goed en mag ik verder bij de verloskundige. Bevallen moet ik wel in het ziekenhuis en de baby (en ik) moeten daarna nog 48 uur blijven ivm observatie.

Graag zou ik willen weten of er meerdere zijn.

2. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    hoi hoi,

ik gebruik medicatie voor de ziekte van Crohn, hierdoor bij de gyn onder controle (niet vaker of meer dan anders) maar wel vaker voor controle naar de MDL arts voor mijn darmen...

vind het tot nu toe erg prettig deze controle! Ik weet dat ik in goede handen ben...

Ik blijf dan dus ook bij de gyn... al dat gewissel ;)

3. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Ik heb bij de zwangerschap van mijn dochtertje gewoon mijn medicatie door mogen/moeten slikken.
    Heb Metropolol en Pantozol als medicatie.
    Wel moesten we na de bevalling 48 uur in het ziekenhuis blijven ter observatie.
    Nu wederom zwanger, en wederom slik ik de medicatie door.
    Ik krijg er niet meer controle voor, enkel een nachtje blijven ter observatie na de bevalling.

4. Miesee

Miesee Actief lid

5 apr 2010
    157
    0
    0
    Ik slik tramadol, ben nu 20 weken zwanger en het kindje moet ook ter observatie blijven na de bevalling, geloof 3 dagen ivm afkickverschijnselen.

Heb het met de dochter ook gebruikt en ook 3 dagen gebleven maar zij had gelukkig nergens last van. Hopen dat dat met dit mannetje ook zo is.

5. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik slik notrilen (anti-depressivum), ben hiervoor niet extra onder controle maar moet wel in het ZH bevallen, en het kindje moet idd blijven ter observatie. Alleen tegen mij zeiden ze 3 dagen ipv 48 uur...

6. Margriet82

25 mrt 2014
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi marliesje,

Ik slik clomipramine ook een tca als jij. Heb jij het idee dat het je gevoelens tijdens de zwangerschap beïnvloed?

Waarom zou jij dan 3 dagen moeten blijven?

Groetjes

7. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Margriet, nee, niet echt. Heb jij dat wel? Ik vind de nortrilen juist zo fijn omdat ik me er altijd heel erg mezelf bij voel, maar dan zonder depressie. Ik merk nu ook dat ik gewoon de "normale" humeur schommelingen heb die bij een zwangerschap horen.

Ik moet 3 dagen blijven omdat ze de baby in de gaten willen houden na de bevalling, dat is eigenlijk altijd de reden bij medicijngebruik tijdens de zwangerschap.

8. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Ik slik ook clomipramine voor een angststoonis. Bevalling moet in het ziekenhuis, nog niets gehoord over langer blijven vanwege afkickverschijnselen.

En de 20-wekenecho moet in het ziekenhuis, dan kijken ze extra goed naar het hartje vanwege de verhoogde kans op een hartafwijking.

9. Mave

Mave Actief lid

23 mrt 2014
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik Foradil en Ipratopium ivm astma. Beiden mocht ik eigenlijk niet gebruiken, maar niet gebruiken is nog slechter dan wel gebruiken, dus uiteindelijk mag het toch. Ik voel me er niet heel erg prettig bij, maar weet dat het niet innemen nog erger is.

10. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik gebruikte bij mijn vorige zwangerschap imuran en sulfasalazine voor de ziekte van Crohn en liep daardoor bij de gyn. Omdat ik ook bij de vk liep had ik wel wat vaker een echo dan normaal ;) maar vond dit zeker niet erg.

Thuis bevallen was niet ter sprake, maar vond ik niet heel erg, hoefde ik er ook niet over na te denken dus lekker makkelijk.
    achteraf ook maar goed ook want moest meteen erna worden geopereerd dus was blij dat ik daar al was. ( maar dat is een ander verhaal)

11. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Hier klinisch bevallen ivm gebruik van citalopram.
    Na bevalling 12-24 uur blijven ivm observatie baby.

Deel Deze Pagina