je moet het verdriet geen plekje willen geven dit vind zijn eigen plekje uiteindelijk en het enige antwoord juist is tijd tijd tijd dat heelt alle wonden uiteindelijk, ik begrijp overigens uit ts haar topic dat ts juist zo verdrietig is om het verdriet wat haar vriendin nu heeft denk dat de topictitel iets anders had gekunt maar dessalniettemin ook het verlies van een "dierbare" vriend(in) kan ontzettend pijn doen, vraag me dan ook écht af hoe sommige mensen in hun vriendschappen staan sterkte ts en zorg dat je er voor je vriendin bent op de manier die je er wel kunt zijn telefoon kaartje
Ik wilde hetzelfde schrijven als mijn voorgangster: je moet niet krampachtig proberen dit verdriet een plekje te geven, het verdriet vindt vanzelf wel een plekje...en dat heeft tijd nodig. Gun jezelf die tijd, maar probeer wel door te gaan met het leven. Hoe moeilijk het soms ook lijkt/is. Oh en dan nog wat: je bent een topper van een vriendin dat je laat zien dat deze pijn jou ook treft. Schaam je niet en houd je niet groot tegenover je vriendin. Het is voor haar waarschijnlijk troostend om te zien dat ook anderen verdriet hebben om de dood van haar man, dat het anderen ook raakt en niet ongemoeid laat. Iedereen heeft recht op zijn/haar eigen verdriet en er voor elkaar zijn kan ook mét tranen. Je hoeft niet altijd de sterke schouder te zijn om iemand te kunnen steunen... Sterkte meid...
Ik denk dat TS de titel ook heeft geschreven in haar heftige emotie. Wellicht zou ze dat nu wat anders verwoorden? Maar om nou te zeggen dat ze niet mag voelen wat ze voelt, gaat wel wat ver?
Wat een bemoei zieke mensen heb je toch..DEnken nog even te kunnen zeggen hoe een ander zich wel of niet moeten voelen kom op..Heel veel sterkte Ts
tijd, gewoon tijd. geef jezelf die tijd ook. wij hebben 1,5 week geleden de vader van ons "4 de zusje" begraven, vriendin van mij en mijn zusje al meer als 20 jaar. Hij heeft zelf gekozen en daar heb ik respect voor en rust in maar het doet zeer om onze vriendin en haar kinderen met de pijn te zien kampen. Dus ts ik snap helemaal dat het je zeer doet wat er nu gebeurd is, probeer er te zijn voor haar. Geef ook toe als je denk ik ga heen, desnoods leen je benzine geld van ouders/vrienden. sterkte.
Tja, als ik heel eerlijk ben vind ik de topic titel een beetje doorgeschoten. Je praat over de overleden persoon als, "man van je beste vriendin". Ik heb dan niet het gevoel dat je zo'n sterke band met hem had? Ik zie de man als mijn beste vriendin ook als vriend, niet als "de man van..." Maar goed, ik begrijp dus dat je enorme verdriet gaat om je vriendin omdat ze alleen achterblijft met een kindje en een kindje onderweg. Wat een verschikkelijke situatie voor haar. Probeer er voor haar te zijn, als t persoonlijk niet kan, wellicht dan elke dag een belletje, een lief smsje etc. Een plekje krijgt t met de tijd, kan je niet forceren. Er zelf ook over praten en er voor je vriendin zijn op de manieren dat je kan.. Sterkte!
Jezus.....wat maakt het uit wat voor band ze had met die man en wat maakt het uit hoe ze zich voelt! Ze voelt verdriet om haar vriendin die pijn lijdt, die achter blijft met 2 kindjes.....tuurlijk is het het aller ergste voor hun, maar ze mag blij zijn dat ze een vriendin heeft als ts die om haar geeft een meeleeft. Meis wat anderen ook al zeiden, het slijt....echt......probeer er voor je vriendin en haar kindjes te zijn een smsje, belletje of lief kaartje doen al zoveel.....sterkte x
Ik vind de titel etc ook wat overdreven. Het is niet je man, maar de man van je vriendin. Als zij dit nu had geschreven? Uiteraard mag je verdriet hebben, maar besef wel dat jij je man nog hebt en dat het voor je vriendin nog vele malen erger is.
MHMW;13987144]Ik vind de titel etc ook wat overdreven. Het is niet je man, maar de man van je vriendin. Als zij dit nu had geschreven? Uiteraard mag je verdriet hebben, maar besef wel dat jij je man nog hebt en dat het voor je vriendin nog vele malen erger is. +1
Sorry hoor maar ik vind sommige reacties echt heel erg harteloos! Er is wel iemand dood he. Word daar echt flink pissig van, bepalen jullie hoeveel verdriet ts mag hebben? Iedereen gaat anders met verlies om en niemand maar dan ook niemand mag en kan iets zeggen over wat een ander en in welke mate mag voelen kom nou! En daarbij ze heeft het vooral over haar vriendin die achterblijft met 2 kindjes en dat ze dat vreselijk vind en dat snap ik volkomen, verplaats jezelf eens in een ander, empathie heet zoiets en voor sommigen is dat blijkbaar heel moeilijk. Amen
Meis dat je je nu zo voelt is helemaal normaal. Een plekje geven komt wel.Geef het voor nu de tijd. Verdriet kost nu eenmaal tijd en iedereen gaat er anders mee om. Heel veel sterkte en vooral doen waar jij je nu het prettigst bij voelt. Helaas zijn sommige reacties inderdaad harteloos en kort door de bocht.
Heel veel sterkte toegewenst. Het is voor je vriendin hartstikke erg en verdrietig dat zij haar leven alleen met straks 2 kids op moet pakken. Wees er voor haar en voor jezelf is het misschien een opluchting als je erover blijft praten.. Ieder verwerkt het op z'n eigen manier en het heeft tijd nodig..