Goedemorgen dames, Ten eerste, wat fijn dat jullie tijd nemen om vragen hier op het forum te beantwoorden. Ik ben deze maand begonnen met temperaturen en met ovulatietesten. Ik kwam erachter dat mijn ei ong 9 dagen eerder was dan in de andere cyclussen. Ei was vorige week. Nu was ik vorige week wel ziek en had alleen in de avond koorts. Dus temperatuur was wel hoger in de ochtend. Nu is mijn temperatuur flink aan het zakken. Nu had 1 van de dames in een topic waar ik lees gezegd dat die wel erg snel zakt na mn ei. Zij vroeg of ik wel eens op progresteron had geprikt. Wat ik nog nooit heb laten doen. Nu schiet er van alles door mijn hoofd en wordt er lichtjes gek van. Heb ik nu wel of geen ei gehad? Of wel ei, maar dat ik te weinig aan maak ofzo. Mijn vraag is wat jullie advies zou zijn hiermee? Wanneer moet ik 'hulp' zoeken? Of wat ik moet/kan doen? Ik ben een enorme stresskip en maak me snel druk om dingen en ga dan van alles verzinnen wat er aan de hand kan zijn. Ik wil altijd graag weten waar ik aan toe ben. Ik weet dat ik nog niet zo lang echt serieus bezig ben, maar ben nu een groot half jaar van mn depressieve klachten af en ben bang dat ik weer in dat gat terugval. Alvast bedankt voor jullie reactie.
Hallo Jeskejes. Ten gevolge van ziek zijn geweest kan dit je temperatuurregeling in de war gooien. Dus wil helemaal niet zeggen dat er iets mis is. Na een jaar proberen zwanger te raken mag je contact opnemen met je huisarts. Het is dan wel handig als je lijstjes hebt van je cyclus, dus wanneer eisprong, temperatuurstijging/daling. En wat heel belangrijk is niet alles wat er gebeurd in je lichaam is te verklaren. Dus ga niet te veel stressen om zwanger te raken. Succes. Groetjes Ineke.
Bedankt voor de reactie. Dus om alvast voor progresteron te prikken is ook te vroeg? Voor hetzelfde geld, kunnen we niet zwanger worden. Weet dat ik nog geduld moet hebben, maar heb in mijn omgeving te vaak meegemaakt dat het niet wilde lukken. Dus ben daar best bang voor dat dat bij ons ook zo is. Nu hoeft dat niet, maar hoop dat je me snapt.