Zomaar een nieuwsgierig vraagje. Hoe pakken jullie het betalen van rekeningen, vanaf dat de rekening door de brievenbus valt, aan? Hier gaat het elke maand hetzelfde. Wanneer er rekeningen binnenkomen gaan ze op een stapel 'niet betaalde rekeningen', tot de 24ste van de maand. Dan krijgen wij ons salaris, pak ik alle rekeningen erbij, kijk of het klopt en betaal ze 1 voor 1. Dit hou ik dan bij in een progammaatje waarin ik bijhoud welke rekeningen ik kan verwachten en of ik ze dus betaald heb of niet. Een aantal dingen worden automatisch afgeschreven(zelf ingesteld) en een aantal via automatische incasso, ook dit houd ik wekelijks via het progammaatje bij, of het afgeschreven is of niet. Sparen doen we ook meteen de 24ste. Verder hebben wij gewoon maar 1 rekening en omdat we dus altijd wel op de hoogte zijn van hoeveel er ongeveer nog afgaat, weten we ook precies wat we uit kunnen geven. Ik was benieuwd hoe andere dit doen? Rekening meteen bij binnenkomst betalen? Alles op automatische incasso?
Automatische incasso, van de gezamenlijke rekening. Als ik een rekening wegleg, raak ik m geheid kwijt
ik krijg bijna geen rekeningen. Gas, licht en water gaan automatisch Net als alle verzekeringen en andere maandelijks terugkerende dingen. Krijg ik een rekening dan betaal ik hem meteen via internetbankieren.
alles automatisch,ik ben zo laks in rekeningen dat ik het gewoon vergeet en dan de herinnering ook nog...
Het meeste gaat automatisch, wat niet automatisch gaat gaat idd in een postbakje en betaal ik rond de 24e
het grootste deel gaat automatisch en als er iets anders is kijken we meteen op de rekening of we er nu of bijv. volgende week (na salaris of na belastingteruggave) geld voor hebben en dan zorgen we dat het meteen overgemaakt/geagendeerd wordt.
Hier gaat alles per automatische incasso. Af en toe komt er zo een rekening binnen (van Bol ofzo) en die betalen we gelijk. Als het even niet zo goed uit komt, dan zetten we 'm er wel alvast in op de datum waarop ie uiterlijk betaald moet zijn.
Verzekeringen voor huis en auto en cz en internet en vodafone gaan automatisch, en de rest betaal ik aan het einde van de maand...dus als ze binnekomen gaan ze in een bakje, en als het loon er is worden ze betaald. Dit is altijd pas de laatste dag of eerste dag van de maand...manlief werkt voor een werkgever in BE die betalen pas de laatste dag van de maand dus de mensen die geld willen zien moeten dan maar even wachten Moet zeggen ik vondt het wel fijner toen alles automatische ging...maar ja manlief is 3,5jaar geleden verandert van werkgever...en sindsdien is het altijd net afwachten wanneer het loon erop staat, normaal werd alles de 25ste afgeschreven...maar ja aangezien het er nu echt pas vaak de laatste dag van de maand er is...werd dat toch lastig
wij hebben alles ingesteld via internet bankieren... elke zoveelste van de maand gaat alles er tegelijk vanaf..... extra rekeningen worden direct betaald...
hier gaat alles automatisch en als we eens een losse rek. binnen krijgen maken we die via internet bankieren over.
Eigenlijk gaat alles bij ons automatisch! Wel kijken we het elke maand na of alles goed is gegaan en houden we dit bij in een excel bestand .
Hier gaat alles op aparte stapels onder de tafel (handig, zon plank!) 1 stapel voor mij, 1 stapel voor mijn man. Manlief betaald alle rekeningen van het huis, gaan er een aantal automatisch. Zodra mijn salaris binnen is, pak ik de stapel erbij en betaal ik ze. 1 gaat er automatisch, de andere kan ik dat niet omdat het acceptgironummer elke keer anders is ><
Praktisch alles gaat via de automatische incasso. Die enkele rekening die we toch handmatig moeten doen, betalen we direct.
Alle vaste lasten gaan per automatische incasso. Incidentele rekeningen betalen wij direct. Ik leg eigenlijk niks op de stapel omdat ik er meteen vanaf wil zijn. Wij hebben overigens 1 gezamenlijke rekening waar wij beiden geld op storten voor de vaste lasten en ook ieder een eigen rekening. Werkt hier heel goed.
hier word echt alles automatisch afgeschreven. juist om de rede dat ik een rekening toch wel kwijt raak hahaha
Wij hebben een aparte betaal rekening waar alle rekeningen van worden betaald. Hierop wordt elke maand automatisch geld op gestort. De overige rekeningen die af en toe thuis komen per acceptgiro betaal ik direct.
De enkele rekening die niet via automatische incasso gaat betaal ik gelijk via internet bankieren en wanneer het net wat ongelukkiger uitkomt zet ik deze er op geagendeerd in rond de 24e.
alles gaat via automatische incasso. heb 1 rekening per maand en die betaal ik gelijk als ik hem binnen krijg dan is die maar betaald. en dan gooi ik de rekening weg zodat als ik hem weer eens vind dat ik niet hoef te denken van he is die nou betaald of niet. verder conttroleer ik via internetbankieren hoe het ervoor staat of alles er al af is of niet.