Ik zou heel graag terug willen komen op de arbeidsmarkt. Wegens omstandigheden heb ik mijn diploma niet gehaald. Wel 3 jaar lang op mbo 4 gezeten. Nu ben ik al jaren thuisblijfmoeder, alleen lijkt het me gewoon heel leuk en fijn om 1 dag in de week ergens aan de slag te gaan. De werkzaamheden maken mij niet zoveel uit. Werken in een winkel bijvoorbeeld. Gewoon een andere dagbesteding. Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Ik denk dat het sowieso al erg lastig wordt om 1 dag te werken. Maar verder een mooi CV en goede motivatie brief ( een die niet te standaard is maar ook niet te gewaagd ) doen vaak al wonderen.
Ik zou gewoon de stad in gaan en overal binnenlopen.. Zeker als je niet veel werkervaring hebt (dus geen uitgebreide CV) moeten de eventuele werkgevers het hebben van onder andere je uitstraling. Die kan je het beste laten zien door langs te gaan en te vragen naar werk!
Ik zou eerst eens beginnen als vrijwilliger ergens.. Voor 1 dag in de week is er vast iets leuks te vinden. Dan kun je wat werkervaring opdoen en eventueel zo in een betaalde functie rollen Dat ga ik wel doen zodra ik weer wat wil gaan doen.
Als je opzoek bent naar een andere dagbesteding zou ik met vrijwilligerswerk beginnen! Er is een tekort aan en je doet er enorm veel ervaring mee op. Grote kans ook dat je hiermee wel 1 dag of enkele uurtjes in de week iets zal vinden. Vind dat vrijwilligerswerk sowieso wordt onderschat door full time ouders.
Waarom maak je je mbo niet af? Als het 3 jaar geleden is kam dat waarschijnlijk nog wel opgepakt worden. Ik zou eens kijken bij de uitzendbureaus's en opletten als je in de atad bent. Vaak hangen winkels een briefje op als ze iemand nodig hebben. Young capital heeft veel parttime banen.