Koop al jaren veel via MP en ben nog nooit opgelicht. Wel afgelopen tijd veel gezeur met de post. Pakketjes die zomaar verdwijnen...
Het ging nu maar om een spelletje, maar eenmaal de naam getraceerd blijkt die persoon ook zogenaamd iphones etc te verkopen. Pakt gewoon iedere keer een andere gewilde categorie.. Nu zou ik een iPhone niet laten opsturen.. Maar ook het geld van dat spelletje is gewoon geld..
Nee, mensen moeten gewoon geen andere mensen oplichten! Omgekeerde wereld dit... En idd zijn de kosten van een remboursverzending vaak niet in verhouding met wat je koopt.
Rembours heeft ook weinig zin. Pakketje mag pas open als je hebt betaald. Zie je een mooie doos van bijv tablet, je betaald, komt binnen zit er een baksteen in. Tja wat dan?!
Je hoort gewoon te krijgen waarvoor je betaald. Ik stuur niks op voor ik geld heb en verwacht dat ook niet van andere
Ik doe op marktplaats nooit iets via de post. Ik wil zien wat ik koop en ik wil geld zien voordat ik iets verkoop.
Ik google eerst altijd de naam, rekeningnummer en bekijk hoelang de adverteerder als lid is van MP. Ook kijk ik naar de andere advertenties. ik ben gelukkig nog nooit opgelicht.
Mijn partner is een keertje opgelicht via MP. Hij heeft aangifte gedaan (het ging om een kleine 30 euro ofzo, dus niet heel schokkend). Maar de adverteerder bleek meerdere mensen voor veel geld te hebben opgelicht. Het politieonderzoek loopt nog. Laatst nog wat moeten tekenen. Het loont wel, ook bij kleine aankopen, om er aangifte van te doen. Dit kan overigens gewoon via internet.
Met je eens. Echt dure dingen haal ik ook zelf op. Maar hier in de buurt wordt ook zeker niet vaak iets aangeboden wat ik zoek En ga geen dure rembourskosten betalen voor een jurkje van bijvoorbeeld 5 euro. En idd je mag hem later pas openen dus werkt ook niet.
Hij s al 3 dagen bezig, dankzij dat tippen wordt ie er wel steeds afgegooid.. Maarja in dat kwartier heeft ie toch steeds slachtoffers