Op je rug slapen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door missX, 27 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Pas geleden las is ergens dat ook op je rug slapen vanaf een bepaalde periode niet goed meer is omdat je dan o.a. het een en ander zou kunnen afknellen. Weet iemand hier meer over? Ik wordt namelijk altijd ´s ochtends wakker op mijn rug.

2. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    Nog nooit van gehoord, ik slaap op mijn linker of rechterzij, maar ik kijk tv op mijn rug, zou dat dan ook al niet meer mogen? Lijkt me raar hoor
    liefs fredje

3. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ja, je kunt je onderste holle ader daardoor afknellen waardoor jezelf en de kleine tijdelijk wat minder zuurstof krijgen.

Maar mij VK zei dat je snel genoeg wakker wordt als dit het geval is. Je wordt namelijk duizelig ervan, ook als je slaapt. Heb je dat niet, dan hoef je je nog geen zorgen te maken.

Groetjes,
    Nikki F

4. Niet meer actief

Het is inderdaad beter om op het einde op een zij te slapen , omdat het gewicht van de baby op je slagader komt te liggen. Je kunt dan duizelig worden.

Ik slaap al vanaf een week of 32 niet meer op mijn rug. Ik krijg geen lucht en het ligt ook niet lekker.

5. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hmmz heb wel als ik wakker ben en ik lig op mijn rug het gevoel dat ik net een zware steen op mijn buik heb liggen!
    maar blijkbaar merk ik dat niet als ik slaap want word geregeld snachts op mijn rug wakker en draai dan uiteraard weer op de zij omdat het niet lekker ligt op de rug maar heb nog nooit gehoord over het afknellen van een ader ofzo

6. patricia24

patricia24 Actief lid

27 jan 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    hoi

als ik op me rug ga liggen dan begint de kleine gigantisch te schoppen en te draaien, dus dan draai ik me wel weer op de zij, wat ook niet altijd even prettig is, want dan begint ie ook weer te schoppen. ;)

patricia

7. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    oké dus zoalng je het zelf niet merkt of er niet wakker van wordt zal het (nog) wel niet zo erg zijn?

8. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    dat denk ik niet

9. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    maar ik wordt er dus niet wakker van en ik ben ook niet duizelig als ik op mijn rug lig. ik doe het dus niet expres maar wordt zo dus wakker.

10. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    dat heb ik inderdaad ook

ik word snachts zomaar wakker om nix niet dat ik wat voel ofzo maar omdat ik dan wakker ben voel ik die steen zeg maar op mijn buik en dan draai ik op mijn zij maar ik word smorgens net zo goed weer op mijn rug wakker maar ik merk er verder weinig van maar als ik wakker ben voel ik het wel dat is alleen vervelend

11. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Ik slaap altijd op mijn rug nog nooit problemen mee gehad.voor dat ik zwanger was sliep ik altijd op mijn buik maar op een gegeven moment wou dat niet meer.en nu dus op mijn rug omdat ik absoluut niet op mijn zij kan slapen.

12. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Als ik op mijn rug lig wordt ik benauwd en duizelig.

13. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik heb dat ook gehoord, maar toen ik hoogzwanger was kon ik geen 5 minuten meer op mijn rug liggen, had het gevoel dat ik geplet werd :)

14. Jessenia

Jessenia Lid

21 sep 2006
    75
    0
    0
    credeteur/debiteur bij ministerie van verkeer en w
    Den Haag
    hey meiden ik heb een vraag?ik slaap altijd op me buik en me linker zij is dat wel goed? op me buik slapen?

15. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Ik heb gehoord dat je best op je zij kan slapen met een kussen (of zo een zwangerschapsworst) tussen je benen.

Grtz x

Deel Deze Pagina