Hoewel het bij mijn eerste niet vlekkeloos verliep wil ik dit wel even zeggen... Ik wilde per se thuis bevallen, bevallen in het ziekenhuis leek mij echt de verschrikkelijkste plek om te bedenken, geen háár op mijn hoofd. Uiteindelijk had ik geen keus en moest ik halverwege toch. En eerlijk is eerlijk; het is mij echt prima 'bevallen'! Hierdoor heb ik voor mijn 2e bevalling gekozen voor een zkh bevalling, terwijl dat absoluut niet nodig is geweest want ik had een vlekkeloze bevalling Maak jezelf dus niet te gek bij het idee dat het onverhoopt misschien toch moet, want dat is nergens voor nodig. Maar, heb vertrouwen in je lijf en geniet van je thuisbevalling straks
Nou, perfecte thuisbevalling van de eerste. Echt alles vanuit het boekje. Klein beetje gescheurd, maar nooit last van gehad (niet bij het scheuren, hechten of herstellen). Mijn dochter deed het direct perfect en ik stond een uur later lekker onder mijn eigen douche. Ging ook zo mooi en geleidelijk dat ik het niet als pijnlijk heb ervaren, maar meer als intensief (alszijnde een marathon lopen en nooit getraind hebben). Wilde eerst in het zotel bevallen, maar bedacht met 38,4 weken ineens dat ik thuis wilde bevallen en wat een superervaring! Dus voor de 2e was de keuze snel gemaakt....wederom een thuisbevalling. Alleen ging dit helemaal mis en moest ik met spoed naar het zkh. Dus helaas geen thuisbevalling bij de 2e, maar wat was ik blij dat we binnen 5 min. (met 120 km op de teller weliswaar) bij het zkh waren. Ik wens je een fijne (thuis)bevalling toe!
Om 03:30 begonnen mijn weeën. Hele lichte menstruatie krampjes. Om 10:30 maar even gemeld dat ik weeën had gemiddeld om de 7 minuten van 20 a 30 sec. Ze zou smiddags wel even komen kijken. Ze kwam om 14:30 had toen nog steeds gemiddeld om de 7 minuten weeën van 20 a 30 sec het was goed te doen. VK goed toucheren en had 4 cm en ze had er door het toucheren 6 cm van gemaakt. Hierdoor kreeg ik gelijk om de 3 a 4 minuten weeën van 50 sec lang. Deze werden steeds iets heviger, met lopen door het huis goed op te vangen. Alleen het laatste half uur lichtjes gepuft. Na twee uur kwam de VK terug en had ik 9 cm ontsluiting. Ze brak mijn vliezen en naar een half uurtje persen is mijn dochter geboren. Lichtjes ingescheurd. 4 hechtingen op verschillende plaatsen. Geen twijfel over gehad ik wilde thuis bevallen zonder pijnbestrijding. Ik wilde een echte bevalling meemaken. Maar mijn bevalling was een makkie. Zal het zo 10 keer overdoen stelde niks voor.
Ik wilde persé wel in het ziekenhuis bevallen: poliklinisch, want thuis leek me niets. Het werd medisch, maar ik vond het ziekenhuis heeeeerlijk! Zelfs de 2 nachtjes erna!
Ja hoor hier een top verhaal. 2 kinderen, 2x thuisbevallen. 1e in 5 uur, zonder kleerscheuren en een gezond kind. 2e in 2 uur, weer zonder complicaties en een prachtig kind!! Gun het iedereen!!!! Succes met bevallen.
Hier ook een positief thuisbevallingsverhaal! Om half 12 's ochtends braken mijn vliezen. Niet veel later kwamen de weeen op gang. Die heb ik in het begin beneden maar al gauw op ons bed in de slaapkamer opgevangen. Heel fijn om zo te doen, in mijn eigen omgeving met alleen mijn man bij me. Ik heb heel goed kunnen ontspannen, en volgens mij heeft de thuisomgeving daar enorm aan bijgedragen. De troep na de tijd was door de kraamverzorgster in mum van tijd weggewerkt, daar heb ik niks van meegekregen. Toen ik na het douchen weer boven kwam lag er een heerlijk schoon dekbed op mijn bed. Als het kan, dan ga ik ook nu absoluut weer voor een thuisbevalling!
Ja klopt, dus ik heb wel behoefte aan positieve verhalen. Dank je wel, hopenlijk gaat er snel wat gebeuren.
Wat fijn al die positieve verhalen. Ik ga wel in het ziekenhuis bevallen na lang twijfelen, maar dit geeft me toch weer wat moed. Tnx!!!
2x thuis, prima bevallen 1 e duurde 8 u maar 3 persweeen en een gaaf kindje met 10 qpgarscore 1 hechtingkje 2e duurde maar 3 uur, zonder ruptuur 1 perswee, beetje blauw van de snelle lancering maar hij brulde levendig Wel naweeën maar goed te doen omdat ik lekker in m'n eigen huis was en niet meer op pad hoefde , goede kraamhulp. Meteen visites. Lekker knus thuis We gaan er weer voor ( hoop dat t weer lukt ) Veel geluk
He meiden, Hier ook nog een positief verhaal... Ik wilde heel graag in het ziekenhuis bevallen, het vlucht koffertje stond al in de auto... Toen ik eenmaal weeen had, hadden we de verloskundige gebeld en die kwam bij ons thuis om te kijken hoeveel cm ik had, nou dat bleek toen al 9 cm te zijn en dat in 2 uur tijd! Ik had dus geen keuze en moest thuis bevallen! Maar achteraf ben ik zo ontzettend blij dat ik thuis bevallen ben in je eigen omgeving, lekker onder je eigen douche en je eigen bed heerlijk! succes met de beslissing!
Mw21 super dat je dit onderwerp geopend hebt! Voor mij geen twijfel wil, als het lukt, echt thuis bevallen. Mijn moeder heeft 4 kinderen thuis gekregen en 1 in het ziekenhuis i.v.m. meconium houdend vruchtwater(in vruchtwater gepoept). Dus ik hoop dat ik dat van haar heb, soepel thuis bevallen! Daisy heel veel succes, je kunt het!!!!!!
Kleine in het prive zwembad, je moeder niet zolang meer laten wachten he. Vannacht is een goede nacht om de bevalling in gang te brengen. Kan je lekker met je mama en papa knuffelen. Is Koud buiten de buik, maar ze zullen de verwarming lekker hoog voor je zetten en je krijgt lekkere warmen en mooie kleertjes aan. Kom maar kleintje!