Fijn dat je met de clomid kunt starten, hopelijk slaat het goed aan en heb je niet teveel last van bijwerkingen. En wat lastig van die botox injecties (natuurlijk nog meer dat je last hebt van die spieraandoening, maar denk dat je wel snapt wat ik bedoel?). Des te meer reden dat Clomid goed aanslaat en je snel zwanger bent...succes!
Nou, ik heb vandaag die betreffende botox-injecties weer gehad. De krampen deden me de afgelopen dagen gelukkig niet zo'n pijn als normaal, waardoor ik me weinig tot geen pijnmedicatie heb genomen. Ik zit met mijn man in de auto (onderweg naar het ziekenhuis) ik zeg shit, ben me vergeten om me gisteravond en vanmorgen en pil te pakken voor de pijn. Nou ik heb het geweten, de behandeling deed me erg veel pijn. De behandelend arts zei dat ik me dan toch in het vervolg de pillen moet pakken zoals ik dat altijd doe. Heb nog nooit (in die 5 jaar) zo'n erge pijn gehad tijdens de inspuiting van botox. Aanstaande vrijdag moet in naar het ziekenhuis bij de gynaecoloog terug. Kijken of de clomid zijn werking doet. Hopelijk is dat wat beter nieuws. houd jullie op de hoogte. Groetjes Nancy
Heel veel succes meid, wat een gedoe zeg! Heel veel succes, ik hoop dat je gauw zwanger bent! Liefs Elmo
Hier ben ik eindelijk weer eens. Ben inderdaad vrijdag bij de gynaecoloog geweest. En inmiddels weer een keer geweest. Om even een lang verhaal kort te maken: De clomid heeft nog niet zijn werking gedaan: echter er is nog niks te zien op de echo. De eitjes groeien niet. Ben maandag ook geweest: ook niks te zien. Mijn mentruaties duren wel heel erg lang zei ze. Ben 28-8 ongesteld geworden deze duurde t/m 21-9. En na de provera kuur ben ik weer 2 weken ongesteld geweest. Nu heb ik er werkelijk genoeg van ongesteld zijn. eerst heb ik het maanden niet, en dan kom ik er niet vanaf. Morgen moet ik weer terug om te kijken of er nu niks groeit. (Maandag was ik nog een beetje ongi, zal daar wel aan liggen) Was maandag ook wat dingen vergeten te vragen, maar ik kwam pas om 16.45 uur binnen "vliegen" bij de gynaecoloog had namelijk 1 uur in de file gestaan. Moest effe naar de winkel hoor ik op de radio stoplichten bij geuselt in Maastricht defect file 4 kilometer. Nou dacht ik dan maak maar dat je om 15.20 uur de deur uitgaat (moest om 16.30 uur daar zijn). Gelukkig werkt mijn man in het AZM en was hij al naar Gynaecologie gelopen dat ik in de file stond. Kwam de wachtkamer inlopen zegt mijn man ben je daar eindelijk, Gyneacoloog komt de gang op: loop maar meteen door. Maar effe een vraagje voor de meiden die ook inwendige echo's krijgen: Doet het bij jullie geen pijn als ze met dat apparaat in je baarmoeder draaiende bewegingen maken om de eierstokken goed te kunnen zien? Het doet bij mij eventjes flink pijn, maar daarna blijf ik het continue voelen. Krijg dan steeds van die steekjes die best pijnlijk zijn. Vrijdag echo gehad: Maandag in de file voelde ik nog steeds steekjes. Alvast bedankt voor jullie reacties. Groetjes Nancy
Bij mij gaan de echo's wel heel goed. De linker eierstok is wel soms wat moeilijker te zien dan de rechter. Voelt soms ook even vervelend. Verder zou ik het even bespreken met de persoon die je echo's maakt. Misschien kan de persoon je uitleggen waarom het gevoelig is, zit er bijvoorbeeld iets in de weg. Anders moet ze of hij misschien iets voorzichtiger zijn. Verder balen dat alles zo traag gaat meid, stug door blijven broeden hoor!
Jee, ook dat nog...een uur file. Pff dan zit je ook niet lekker rustig in je auto. Gelukkig kon je mannetje al waarschuwen. Vervelend dat de echo's pijnlijk bij je zijn. Ik zou dat idd wel bespreken. Misschien is er iets aan te doen. Ook balen dat het nog niet zo wil vlotten allemaal. Ik ben het met Elmo eens; stug door blijven broeden hoor! Ik hoop dat het resultaat snel zichtbaar is. Suc6 meis! Liefs Elvira
Hallo iedereen, Gisteren weer bij de gynaecoloog geweest: Nou zeg, ik moest om 11.00 ur daar zijn, om 11.45 uur ging ik naar binnen, en om 12.00 uur zat ik al in de auto. Nog steeds geen eitjes te zien die rijp waren. Moet nu weer aan de provera (10 dagen). Dan wordt ik natuurlijk weer ongesteld, en op de 3e dag hiervan weer aan de clomid 50 mg. Het zou anders te lang duren voordat ik weer ongesteld zou worden. (lange cyclussen). Dan moet ik 3 dagen na de laatste clomid weer terug. Moet effe mijn hartje luchten sorry Vandaag zit me echt niks mee: Mijn rechter hand laat me voortdurend in de steek (vorige week botox in gespoten gekregen). Moest steeds op mijn werk mijn collega lastigvallen om steunkousen e.d aan te trekken bij zorgvragers. Ik schoot echt niet op in de zorg. Bah, had ik ook nog dit weekend vrij, moet ik zondag van 7.00 uur t/m 11.00 uur werken . Dit weekend was ook nog het enige weekend dat ik echt vrij had t/m 25/26-11. De komende weekenden moet ik of helemaal werken (za & zo), of maar 1 dag. Het weekend van 25/26-11 zit ik in Chicago voor 1 week. (van 24-11 t/m 1-12. Hoogst waarschijnlijk moet ik het eerste weekend van december ook werken, want 9 & 10-12 zit ik in Parijs uitstapje personeelsvereniging. Nou wat heb ik te klagen he? 2 leuke vooruitzichten, maar in Chicago heeft mijn man een congres (ben dan samen met de vrouw van zijn collega) en in Parijs ben ik samen met mijn moeder en mijn zus. Het gaat zich erom dat ik nu geen enkel weekend samen met mijn man 2 dagen vrij heb . Maar goed, genoeg geklaagd hierover. Dit lucht wel lekker op zeg. Poeh hey! Maar we hebben vandaag de bouwvergunning gekregen voor onze aanbouw . We gaan een keuken en een bijkeuken aanbouwen + een overkapping. Alleen: de aannemers die we om een offerte hebben gevraagd (vanaf mei) laten steeds niks van zich horen. Ben al manden aan het bellen hoe het ermee zit, maar druk, druk, druk is elke keer het argument. 1 aannemer heeft wel gehoor gegeven, en die wordt het dan ook maar de rest kan naar werk en dus naar centen fluiten. Groetjes, Nancy
Balen dat het allemaal niet zo loopt als gewenst meid. Ik hoop dat daar snel verandering in komt en blijf hard voor je duimen! Alvast veel plezier met de komende uitstapjes! Klinkt goed... Knuffel Elvira
Nog effe een update van mij: Ik kan op dit moment nog weinig hebben. De hormonen doen veel met me: behalve het goeie. Moet effe afwachten dat ik weer ongesteld wordt. Dan moet ik weer aan de clomid. Hierna gaan we weer bekijken of de clomid zijn werk doet. Het weekend was ik helemaal niet te genieten: dus sorry voor mijn klaagelijkheid . Schaam me er heel erg voor. maar goed we hebben allemaal wel eens wat. Groetjes Nancy
Lieve Nancy, Je hoeft je echt helemaal nergens voor te schamen meid! Die hormonen beinvloeden nou eenmaal je emotie, het zijn niet voor niks hormonen. Klagen mag je hier ook altijd hoor! Ook daar zijn we voor. Ik hoop oprecht dat je je gauw wat beter voelt! Succes, Liefs Elmo
Hoi Nancy, Die hormonen doen zo veel met je, het is ook logisch dat je af en toe niet te genieten bent. Je hoeft je hier echt niet voor te schamen, de meeste meiden weten hoe het voelt. Ik hoop het snel beter gaat. Succes, Groetjes Elvira
Vind het sneu voor je dat je je zo rot voelt. Ik hoop dat het snel beter met je gaat en dat alles doet wat het moet doen, zodat het snel raak is! Dikke knuffel lieverd!
Even een updatetje van mij: Ik ben vorige week vrijdag ongesteld geworden terwijl ik nog 2 dagen provera moest slikken. Mij is gezegd geworden dat ik pas na de laatste provera tablet ongesteld wordt. Nou ik was dus aan het twijfelen. Ik dacht moet ik nu stoppen met provera en zondag gewoon met clomid beginnen, of moet ik de provera gewoon doorslikken die 2 dagen en 3 dagen later met clomid beginnen? Ik dus gebeld naar het ziekenhuis over hoe en wat. Kreeg ik uiteindelijk een andere gynaecoloog aan de telefoon, hij zegt mevrouw hoe ziet het eruit? Ik begin in dedails te vertellen hoe het er uitziet zegt hij plotseling: Mevrouw bespaar me die details maar U weet toch wel het verschil tussen een doorbraakbloeding en een gewone menstruatie Ik zeg U vraagt me toch om het te vertellen hoe het er uitziet, dus geef ik antwoord op Uw vraag. En ik zeg, ik weet inderdaad niet het verschil tussen een doorbraakbloeding en een menstruatie. Bij mij is het niet alleen bruin, maar ook heder rood en duurt het vaker ook een week of misschien wel langer allemaal. (sorry voor de onsmakelijke details ) Nu moest ik gewoon doorgaan met de provera en daarna op de 3de dag van de menstruatie met clomid beginnen. ik ben maar gewoon dinsdagmorgen begonnen met de clomid. Ik hoor dinsdag wel of ik er goed aan gedaan heb, want dinsdag moet ik terug naar mijn eigen gynaecoloog. Groetjes Nancy
Hoi die hoi , ik heb een beetje ingelezen op je verhaal meid. ik ken je van nod tellen toen ik las over de botox injecties ivm je spier daar herkende ik je opeens aan. wat een man zeg die gyn die je aan de foon kreeg af en toe heb je van die mensen grrrrrrrrr. maar ja je kan ook niet zonder ze. succes. liek.
Even mijn hart luchten: Ik heb het even niet over dit onderwerp, maar wat vinden jullie? Morgen heb ik vrij, moet om 11.00uur bij de kapper zijn. Belt de teamleidster me op om 16.50 op om te vragen of ik morgen om 7.00 uur kan komen werken, want ze zijn maar met z'n 2en om 7.00uur. Ik zeg ik moet om 11.00uur bij de kapper zijn. Oke zegt ze niemand kan, dan moeten er maar lootjes getrokken worden. 5 minuten later belt ze op om te zeggen dat ik verloren heb en dat ik morgen van 7.00uur t/m 11.00uur moet komen werken. Nu was ik me aan het bedenken: vanavond hebben we teambuildingsavond. Ik dacht: O iedereen komt natuurlijk vanavond en degene die morgen vrij hebben, hebben natuurlijk alemaal nee, gezegd. want iedereen wil natuurlijk uitslapen als ze vrij hebben. Vorig jaar was het precies hetzelfde probleem en werd ik met loodjes trekken ook getrokken, en moest ik ook gaan werken terwijl ik eigenlijk vrij had. Ik zal er vanavond zeker wat over gaan zeggen, want dit vindt ik niet leuk. wat zouden jullie zeggen? Nancy
Tjee, niet normaal! Heb je dus iedere keer kans om pech te hebben. Bedenk dat een eerlijke verdeling. Bijv roulatieschema maken en dus om de beurt invallen als dat nodig is. Zo weet je van te voren dus dat je aan de beurt kunt zijn. Wel zo eerlijk en handig! Suc6. Waarschijnlijk ben je nu al weer klaar met werken
Vandaag weer naar het ziekenhuis geweest. Weer niks te zien. Gynaecoloog vroeg of ik voelde dat de hormonen werken. Ik zei ja, maar wel in hoe ik me voel. Er was geen enkele eicel die ook maar wilde groeien zei ze. Voor de dames die ook clomid slikken: Hebben jullie ook zo'n raar gevoel sinds jullie hormonen slikken? Ik bedoel: ik ben totaal mezelf niet, en voor het minste of geringste moet ik huilen of wordt ik ontzettend kwaad. En bij dit laatste, ben ik naderhand nog veel kwaaier op mezelf dan op diegene waar ik tegen ben uitgeflipt. En voor de dames die dit herkennen, hoe gaan jullie hiermee om? Ik zit nu pas in de 2de ronde met clomid 50 mg, de gynaecoloog gaat nu met collega's overleggen of ik toch niet beter nu al op spuiten kan over gaan, i.p.v naar clomid 100 mg. Aanstaande vrijdag moet ik weer terug, laten we maar hopen dat er toch stiekum iets gaat groeien. Groetjes Nancy