Nee dat klopt ook niet, een goudvis wordt ongeveer 40 cm groot en leeft in goede omstandigheden ongeveerd gemiddeld een jaar of 20. Dat gaat niet op voor een gekweekte vis in een aquarium. En al helemaal niet in een bol bloemenvaasje...
Visjes in een kom is zoooo zielig! Ik kan er niet tegen... Net als katten in een klein appartementje waar ze niet naar buiten kunnen.
GEEN kom, dat is pure dieren mishandeling. 1 goudvis heeft MINIMAAL 60 liter water per vis nodig (en ze worden met gemakt 30 a 40 cm dus minstens 2 meterbak nodig) met een goede pomp en verlichting een sluierstaart, heeft minimaal 50 liter water per vis nodig, en er zijn sluierstaart soorten die nog meer minimaal nodig hebben ik heb er 3 in een bak van 200 liter, nu zijn ze nog klein, maar later hebben ze meer ruimte nodig. en sluierstaarten zijn vervuilers, heb een pomp met een capiciteit van 700 liter per uur erop zitten. guppen hebben idd warm water nodig en minimaal 80 liter als je ze in een schooltje houd. wil je een klein bakje, neem dan een nanoaquarium met garnalen, ik heb vuurgarnalen en het is erg leuk om te kijken hoe ze doen. maar een kom, leuk om een vaas van te maken of waxinelichtjes in te doen
Garnalen zijn inderdaad heel leuk, helaas voor ons niet mogelijk want onze Malawi cichliden vinden ze erg lekker Booey ik bedoelde uiteraard ook een bak (en geen kom).
Zijn al hele goede tips gegeven. Luister hier alsjeblieft naar TS Ik vind ook dat als je de goede informatie gekregen hebt en toch kiest voor een kom je echt fout bezig bent en je schuldig maakt aan dieren mishandeling (even niet TS aanvallend maar geld voor iedereen)
Ik vat de antwoorden zeker niet aanvallend op maar sta er wel even van te kijken.......het leek mij nogal onschuldig toe maar blijkbaar dacht ik er iets te licht over Ik ga het nog eens verder doorspreken met manlief!
Een visje is ook een levend wezen net als jij en ik... dus waarom zou je je daar niet druk om hoeven maken?
Als je een dier wilt houden, welke dan ook, hoor je die op een gezonde manier te huisvesten. Zo simpel is het. Helaas gaat dat bij veel huisdieren fout. Maar soms zijn mensen gewoon niet zo diervriendelijk. Die vinden dit misschien onzin, zoals jij. Maar die moeten dan ook geen dieren houden.
Waarom neem je niet een klein bakje van een cm of 60 met filtertje en thermostaat? Hier zijn genoeg leuke gekleurde visjes voor te krijgen. Ook zijn er tegenwoordig leuke decoraties voor kinderen voor in het aquarium.
Of misschien heeft iemand weinig inlevingsvermogen in een visje?? En vindt diegene het niet erg als een visje naar zuurstof moet zoeken in een kom en eigenlijk constant een strijd moet leveren om te moeten blijven leven??
Niks zo stom als een visje in een kom, zei mijn oma altijd Daarom had ze ook een prachtig groot aquarium, en inderdaad die vissen zijn erg oud geworden. Genoeg tips gegeven hier, ik hoop dat je er wat mee doet ts!
Ik denk dat de meeste mensen daar niet eens bij na denken maar het normaal vinden. Heus niet expres een zuurstofhappende vis
Voor mij is een visje een levend iets en als ik er voor kies deze te willen verzorgen wil ik dit op een juiste manier doen. Ik vond vroeger de vissenkommen zo mooi en wilde er ook graag 1. Door mijn moeder is dit nooit gebeurt gelukkig en moet er nu ook niet meer aan denken een vis in een kom te stoppen. Kan me soms ook zo ergeren aan style programma's waar ze een vis in een vaas stoppen..