"kom naar huis lief, mijn ei springt!"

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Thura, 5 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity

Respect! ;)
    :D Wat jij wil meis....maare als je het maar niet over "gemeenschap hebben" of "conceptie" gaat hebben want dan krijg ik meteen uitslag! :rolleyes:

2. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik zit met een vergelijkbaar probleem (al doen wij dan niet aan Sabbat). Volgens mij heb ik gisteren een eisprong gekregen (dinsdag) en zondag hebben we HET voor het laatst gedaan. Dus twee dagen daarvoor...
    Maandag niks gedaan, maar dat komt doordat ik zo onregelmatig ongesteld ben dat ik geen flauw idee heb wanneer ik dat ei nou ga krijgen. En gisteren had ik buikpijn, en heb ik vriendlief vriendelijk doch dringend gesommeerd om vroeg thuis te komen uit zijn werk (hij werkt 's avonds), maar hij kon echt niet eerder weg. Dus misschien weer een gemiste kans...jammer heur... :(

3. Niet meer actief

Mikki, als je ei pijn krijgt ofzo kan het best nog een paar dagen duren voor je ei springt.
    Zou dus toch proberen te vrijen/klussen/slaapkamergymnastiek doen hoor.

4. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hoi Thura,

Ik wil eerst graag reageren op je bericht "Christen, jood, alles lijkt ook op mekaar hoor" want er is weldegelijk een groot verschil. Uit jou berichten merk ik op dat je getrouwd bent met een man die zich verdiept in de Bijbel dus ik neem aan dat je weet dat de Bijbel bestaat uit het oude en uit het nieuwe testament en de Joden geloven niet in het nieuwe testament dat begint met de geboorte van Jezus, terwijl de komst van Jezus naar deze aarde de kern is van het geloof van Christenen!

Je zegt dat je man gelovig is en zijn eigen invulling geeft aan de dingen die hij uit de Bijbel haalt. Nu ben ik zelf Christelijk en ik geloof de Bijbel van kaft tot kaft wat niet wil zeggen dat ik de inhoud precies weet van kaft tot kaft, het blijft een boek om te onderzoeken je hele levensweg, maar ik zie geen probleem om te vrijen met je man op de sabbat. Je zegt dat je man Christen is dus ik neem aan dat hij geloof in Jezus. Jezus zegt dat de Sabbat er is voor de mensen en niet de mens om de sabbat. Wat in mijn ogen inhoudt dat de Heere de sabbat heeft gegeven zodat wij mensen die dag vrij houden om aan Hem te denken en ons in zijn Woord te verdiepen om zo ook meer en meer te leren van de Bijbel en dus van God. Vraag je af op de sabbat (en op iedere andere dag) of je met wat je wilt doen God dient of jezelf. Of je de dingen doet uit liefde voor je naaste of niet? En vrijen doe je ook uit liefde voor elkaar dus ik zie niet in waarom dit niet zou kunnen?

Bovendien zou ik me niet zo heel druk maken om die ene dag dat je je eisprong zou hebben, je kunt goed zwanger raken als je de dag of dagen ervoor hebt gevreeen, zie ook de tekst die ik hieronder voor je heb geplakt:

De vruchtbare periode van een vrouw is langer dan veel mensen denken. Zij denken veelal dat de dag van de eisprong de enige vruchtbare dag is. "Dat klopt niet. De dag voor de eisprong is de meest vruchtbare dag, maar volgens verschillende onderzoeken is het tijdens de vijf a zes dagen daarvoor ook goed mogelijk om zwanger te raken. Heb je een week voor de vruchtbare dagen gemeenschap, dan kun je de week daarop zwanger worden. Gezond sperma kan namelijk wel een week lang in je baarmoedermond blijven leven, wachtend op de eisprong.

Groetjes Delilah

5. Thura

Thura Actief lid

18 nov 2007
    365
    0
    0
    En toch, het lijkt op elkaar. Jesus is niet gekomen om de oude regels af te schaffen, dus wat regels betreft zit er qua bijbel niet veel verschil in. Inderdaad, het joodse geloof ziet jesus niet als de zoon van god, maar dan wel weer als een profeet met wijze woorden. Het ging mij er om dat heel veel van het joodse en christelijke geloof gestoeld is op dezelfde principes en de regels dus ook veel op elkaar lijken. Dat deze in onze huidige tijd anders worden gehanteerd is een tweede.

Gister hebben Lief en ik de bijbel er nog eens bijgepakt, en inderdaad, nergens staat letterlijk dat je geen gemeenschap mag hebben op de sabbat. Maar wel dat je van gemeenschap hebben "onrein' wordt. Ik zet dat tussen haakjes omdat hiermee niet vies of smerig wordt bedoeld... het stamt wél uit de tijd dat je dus eerder ziek werd van bloedverlies of andere lichaamsstoffen. Daar waren ze dus voorzichtig mee en daarom is het in de bijbel terecht gekomen. Maar goed. Ergens staat wel dat je rein voor gods aangezicht moet komen, en lief voelt dat hij dat op de sabbat zo moet doen.

Verder klopt het natuurlijk ook dat je vooral de week ervoor vruchtbaar bent, en dat ik makkelijk zwanger kan worden van een potje rollebollen op donderdag. maar ik neem geen risico, vandaag plak ik er ook aan vast. :) mag je eigenlijk n eu ken zeggen hier? vast niet... Haha en nou heb ik dus wel gemeenschap gezegd. Dat komt door de bijbel, die noemt het ook allemaal van die vage termen. Die mogen blijkbaar ook geen n eu ken zeggen

6. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik ben niet van plan om hier een discussie te gaan voeren over de inhoud van de Bijbel, ik vind niet dat het daar hier de plaats voor is.

Wel vind ik het belangrijk om je erop te wijzen dat je een aantal zaken door elkaar haalt:

het joodse geloof ziet jesus niet als de zoon van god, maar dan wel weer als een profeet met wijze woorden.

De moslims zien Jezus als een profeet zoals jij die omschrijft de meeste Joden niet, aangezien de Joden geloven dat de Messias nog moet komen zien ze Jezus juist als een onbelangrijk persoon uit een andere godsdienst of als een valse messias/valse profeet. Het zijn dan ook de joodse hogepriesters die de doodstraf tegenover Jezus eisen wegens godslastering.

Maar goed, er is veel over te lezen en er valt ook veel over te praten maar dat ga ik hier niet meer doen.

Ik wens jou en je man veel succes met zwanger worden!

Deel Deze Pagina