Ik heb geen idee waar mijn angst vandaan komt , ik ben nog nooit gestoken maar ik schijt 3 kleuren stront zodra er een beestje in mijn richting komt. Ik zit hier net rustig op mn stoel terwijl er een wesp binnengevlogen komt.. dus ik sta op en probeer niet te paniekerig te reageren ivm de kleine man.. Ik ga even op t gemak *ahum* naar t toilet en besluit te stofzuigen in de tussentijd dat ik t enge ding niet meer zie.. vervolgens ga ik weer zitten en zie ik in mijn ooghoek bewegend avatars op t scherm , wat ik op dat moment nog niet realiseer en dus denk dat er iets vliegt *misschien tijd voor een bril* en ik ren weer weg.. Zo gaat het dus altijd , komt er een zoem beestje in de buurt ben ik weg.. vaak zelfs zo erg dat ik strontbang ben voor een vlieg omdat hij teveel op een wesp lijkt. WAT kan ik hieraan doen? ik word er onderhand moe van om bij elk beestje weg te rennen maar ik heb zon angst.. krijg zelfs kippevel van t verhaal hier...
Ik herken je angst wel..heb het alleen niet bij wespen/bijen maar bij muggen! Iew ben altijd bang dat ze mn oor in gaan kruipen als ik slaap.... :S Geen idee wat je hieraan kunt doen...maar t is wel vervelend!
zou eigenlijk niet weten wat je eraan kan doen. Hier hetzelfde met spinnen. Op een gegeven moment zie je ze ook overal. Haha je moet me eens zien gillen als er eentje plots voro me zit op de muur. Ik probeer me ook in te houden voor Emma, maar is moeilijk als je zo'n angt hebt. er bestaan van die cursussen om van je angst af te komen maar ik dnk niet dat die er zijn voor wespen en bijen. idd erg vervelend
Hehe het is hier echt tot het extreme toe.. ik zit hier nog steeds om me heen te kijken of het beestje niet ergens opkomt. Als we ooit een bbq buiten hebben kan ik ook echt niet rustig zitten , want wie weet wanneer er een wesp aankomt. Ik ben geen schijterd , ik zou zooi in een hok stappen met een of andere gekke eng uitziende hond, maar zon kleine wesp?
Pfff ik heb dat ook!! als ze alleen al in de buurt komen ren ik alle kanten op hahaha. Vorig jaar hadden mijn buren een nest...na heeeel vaak aandringen bij hun hebben ze met gif de beesten verjaagd maar ik durfde echt niet meer buiten te komen!! Duurde uiteindelijk bijna 3 weken voor ze eens iets eraan deden :x
Ik heb het ook. Nog nooit gestoken(snel afkloppen)en ben zoooooo bang zodra er 1 in de buurt is raak ik ook altijd half in paniek en maak dat ik weg kom. Vorig jaar toen wij hier net woonde kwamen we er vrij snel achter dat er een boom in de tuin stond vol met wespen nou ik werd niet goed. Mijn man en zijn vriend hebben de boom begin april weg gehaald en toen zat hij al helemaal vol laat staan hoe dat zou zijn geweest in de zomer
Hier dus precies hetzelfde! Heb zelfs een x manlief opgebeld dattie naar huis moest komen om de wesp te vangen en/of dood te maken want ik ging de woonkamer niet meer in.
Hier ook bang voor wespen, maar dat komt omdat ik er allergisch voor ben.. Ik heb tot nu nog geen injectie pen nodig gehad, maar wel altijd pillen na een steek.. Als ik die niet neem ga ik tegen de vlakte en daarbij krijg ik een bult van hier tot en met tokio :x En het doet onwijs veel pijn.. Maar ik ben er niet panisch voor, probeer gewoon rustig te blijven, dat heb ik ondertussen geleerd
Ik heb ook een hekel aan die beesten.. Maar ga ze nu te lijf met een elektrische vliegenmepper. Voorheen ging ik met kind een andere kamer in als zo'n beest in de woonkamer zat. Maar met de vliegenmepper zijn ze direct knock-out.. Niet dood, maar wel verdoofd. Dan even door het doucheputje en klaar. Merk dat ik nu ik het een paar keer gedaan heb, ook steeds minder angstig wordt.. Met een glas+kartonnetje vind ik wel eng, dan zit dat beest toch wel dicht bij de hand.
Yaiks, glas+kartonnetje... NOT GOOD! Ik deed laatst zo'n poging...met een vaas (is de afstand toch ff groter ) tegen het raam.... heb denk ik 10 minuten zo gestaan en uiteindelijk al bibberend een snijplank tussen de vaas en het raam ingekregen en met het zweet op mn voorhoofd dat beest buiten weer vrijgelaten... pff wat een actie...
hier precies hetzelfde hier zelf zo erg dat als ik er een foto van zie ik al misselijk ervan word of de foto wegsla. Zelfs als het woord bij of wesp op papier word geschreven vind ik het al vies. Als ik eentje zie raak ik helemaal in paniek. Zelfs een keer zo erg geweest dat ik naar boven ben gegaan met de kids en heb gewacht tot me man thuis kwam om de bij dood te maken haha daarom heb ik ook een bloedhekel aan de zomer dan zijn ze echt overal. Vorig jaar naar de dierentuin geweest en daar hadden ze een wespen plaag...binnen 20 minuten stond ik dus buiten
Hier de moeder der angsthazen! Ik ben ook echt zo erg dat als het wespenseizoen begint dat ik niet meer buitenkom. Behalve gek genoeg als mn man erbij is. Hij beschermt me wel . Het is zelfs zo erg dat als er 1 bij mn zoontje zou komen dat ik em niet weg durf te halen.
Hier ook een fobie. Erg irritant. Ik neem me elke keer weer voor om rustig te blijven maar ik kom nog steeds niet verder dan paniekerig en met mijn armen zwaaiend weg te rennen. Erg charmant op een terrasje ofzo Ik zat als kind altijd al in mijn eentje binnen in de dichte tent te eten op vakantie terwijl mijn ouders en broer gezellig buiten zaten. Ik ga nu dus ook niet in het wespenseizoen naar dierentuinen etc. Stom he? Heb ook een spinnenfobie. Ik denk er serieus over na om na de bevalling een cursus te gaan doen. Wil het niet op mijn kinderen overbrengen.
Hier ook! Heb een keer in de auto de deur open gegooid ( terwijl we reden!) omdat er dus een wesp in de auto zat. Ik ben nooit echt met natuur opgegroeid dus daar zal het hem wel in zitten en daarbij als ik geprik word dan ga ik erbij liggen. Echter als mijn dochter erbij is dan kan ik me redelijk beheersen.
hehe nou ben blij dat ik niet de enige ben met dit probleem.. ik neem me ook telkens voor om me niet zo aan te stellen want tja , er is nog nooit iets gebeurd.. maar elke keer dan zzzzz.. en ik ben weg. Vaak raak ik al in een paniek bij een vlieg met overgewicht , lijkt er teveel op. Als je allergisch bent kan ik me voorstellen dat je er erg bang voor bent ook..
HIer nog een met 'n wespenfobie... 't Wordt echter minder! Ik heb namelijk ontdekt dat die beesten er niet tegen kunnen als je ze natspuit met de plantenspuit (vernevelstand). Dan worden hun vleugels nat en kunnen ze niet meer vliegen. Beest stort ter aarde en pats, ik mep 'm dood met boek of tijdschrift. Maar buiten eten in de zomer is bijvoorbeeld iets wat ik al jaren niet meer doe en waarschijnlijk ook niet gauw zal doen. Dat is in mijn ogen de kat op 't spek binden...
Ah.. ik ben bang dat ik al weg ben zodra het beestje in schiet-bereik is , maar ik zal eens een plantenspuit aanschaffen om het te proberen. Thnx voor de tip.
Was er zelf ook altijd erg bang voor tegenwoordig beweeg ik gewoon niet meer! en mn mond dicht! Ben echt super allergies voor wespen. Ook voor muggen word steeds erger. Laats een muggenbultje op mn enkel heb me ziek moet melden op mn werk mn enkel was zo dik kon er niet op staan zo'n kloppend gevoel pfff. Nu is het nog steeds donker blauw omdat het zo dik is geweest...
vliegen hebben zo rot gezoem!ben er niet bang voor., wespen steken doen zo pijn als weet niet wat (wel bang voor.)