Flesvoeding niet lekker?

Discussion in 'Flesvoeding' started by misa, May 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. misa

misa Niet meer actief

Mijn zoontje is bijna 6 maanden en gisteren zijn we begonnen met de flessen mengen met nr 2 voeding.
    Vanaf vanmiddag geven we alleen nr 2 voeding.

Hij kreeg al lange tijd 210 ml water en 7 scheppen nutrilon omneo en 2 scheppen nutriton uit een difraxfles met m speen.

Nu gaf ik hem net etos standaard 180 ml water en 6 scheppen. Zonder nutriton (eens kijken of het gaat) en met de s speen van difrax.

Maar hij stopte regelmatig met drinken, liet de speen los en trok een heel vies gezicht.. En vervolgens drinkt hij weer verder. Vind hij het nou vies...?

Aan de ene kant vind ik het best zielig.. Hij moet dat toch lekker vinden? Maar aan de andere kant moest ik zo lachen..!

Moet hij eraan wennen? Kan hij het vies vinden? Herkent iemand dit? Komt het goed?

2. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier moest hij ook best eventjes wennen hoor! Blijkbaar is nr 2 toch anders en zwaarder, dus iei kelderde hier de 'intake' maar is daarna weer iets omhoog gegaan (hoewel nooit veel gedronken).

Ws is de stuctuur zonder nutriton ook anders en daar moet hij mss ook aan wennen?

3. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    De structuur en smaak is anders, dus logisch dat je kindje er even aan moet wennen.;)

4. misa

misa Niet meer actief

Dankje voor jullie reacties!

Ik kijk even aan hoe het gaat. Vind het echt wel een beetje sneu en gemeen voor hem.. :) :)

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik denk dat het niet zozeer aan de smaak lag, maar vooral aan de andere structuur omdat hij het dikke van nutriton gewend is.

6. adi

adi Niet meer actief

verschillende merken hebben echt verschillende smaken hoor.
    Proef een keer voor de gein Nutrilon en dan Friso. Wereld van verschil.

Hier 3 kinderen die pertinent niet wilden wijken van hun 'voorkeur-merk'. Dus heb ik tot 1jaar zitten klooien met Nutrilon Omneo voor 1 dochter (iets anders dronk ze niet) en Friso comfort voor andere 2.

7. misa

misa Niet meer actief

Ik geloof ook wel zeker dat de smaak anders is. Ik heb de omneo (verdikte) wel eens geproefd en nu deze nog. Maar ik vind het allemaal zo vied!! (lus ook geen melk..)

Maar de 2 flessen die erop gevolgd zijn gingen eigenlijk wel beter Hij stopte wel eens, maar trok niet meer zo'n vies gezicht. :D

Dus ik denk dat hij er wel aan went! Dat wordt wat met de hapjes volgende week..! ;)

8. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hahaha ja dat wordt lachen! Goed dat het al beter ging

9. misa

misa Niet meer actief

:D:D:D

Ik heb daar zin in, hij hoop ik ook!

Share This Page