Friso Comfort blijft laxeren...iemand tips of ervaring met Enfamil AR?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Charlie007, May 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hey meiden,

Ons zoontje drinkt sinds 6 weken 100% Friso Comfort vanwege verborgen reflux. Hij moest er even goed aan wennen want hij heeft ook nog eens gevoelige darmen dus we zijn voorzichtig op gaan bouwen en na twee weken ging het goed. Alleen, hij heeft 3 tot 4 poepluiers per dag, soms redelijk normaal maar vaak ook echt wel hele slappe poep tegen diaree aan. Moet dan echt niet onderweg ergens met hem zijn want dan loopt het er zo uit.

Ik wil niet gaan mixen met Friso normaal want hij heeft de voeding echt nodig tegen het spugen. Hij krijgt ook nexium voor de reflux en dat gaat goed.

Zijn zo veel poepluiers normaal eigenlijk? volgens mij wordt hij er s nachts ook wakker van..lekker handig maar goed...we hebben nog wel wat energie..;).

Nu drinkt hij 6 x 150/5, best aan de hoge kant dus en ik heb het idee dat hij wel wat grotere flessen wil en dan mogelijk de nachtfles overslaat, dus af en toe doen we om en om 180/6...alleen dan gaat hij ook steeds meer poepen lijkt het wel...ik twijfel dus aan die JBPM. Het lijkt wel of zijn darmen gewoon super snel werken er door en hij daardoor ook weer hongeriger is.

Hij weegt 5.5 kilo en zijn schema is 03/04:00, 07:00, 11:00, 15:00, 18:00 (moet hem echt om dit uur...zo raar, en 22:30 zoiets.

Wat denken jullie en zijn er mensen die ervaring hebben met een overstap naar Enfamil AR? Over het algemeen zijn zijn darmkrampen nu zo goed al over...maar ik twijfel of ik er goed aan doe om iets anders te proberen.

Alle tips zijn welkom.

Bedankt Charlie

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Mijn dochter deed het erg goed op Enfamile AR. Blijft dun in de fles, en dikt zich in de maag in.
    Wel had mijn dochter last van harde ontlasting, dus kindicol van VSM bijgegeven.

Het zou kunnen dat je zoontje reageerd op de JBPM. De ene baby raakt er verstopt van, bij de andere laxeerd het weer en een ander heeft er totaal geen last van.

Toen mijn dochter alleen nog KV kreeg, had ze ook meerdere poepluiers op een dag, wat qua dikten varieƫrden.

3. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    1,088
    0
    0
    Op het grote reflux forum lees je mijn verhaal en ervaring met Enfamil AR. Wij zijn laaiend enthousiast en heeft ons een totaal andere dochter gegeven!! Het was 'onze redding', want het ging ook best slecht hier. Bijkomend voordeel van Enfamil was voor ons dat we konden stoppen met Nexium!

Succes!

4. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Even een tip: enfamil heeft het maagzuur nodig om in te dikken zodat het niet terug kan stromen. Dit kun je dus niet gebruiken in combinatie met nexium omdat nexium het zuur juist vermindert. Maar als je zou stoppen met nexium omdat je kindje niet meer spuugt is dat natuurlijk wel een optie.
    Ik heb hier trouwens een heel nieuw onaangebroken blik enfamil ar staan (en 1 aangebroken) omdat wij het niet kunnen gebruiken ivm nexium :(

5. Charlie007

Bedankt voor de reacties meiden. Dus werkt Enfamil echt helemaal niet als je Nexium gebruikt? Want ik zou wel eerst willen beginnen met Enfamil voordat we helemaal stoppen met Nexium? Of dat ik Nexium om de dag geef of de dosis halveer terwijl we met Enfamil starten...mmm....we kijken het nog even aan komende dagen.

Charlie

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dunne luiers kunnen kinderen krijgen van johannesbroodpitmeel. Maar dat is veel minder erg dan de pijn en schade die ze hebben van het oprispen en spugen.
    Bij reflux kun je beter wat vaker wat kleinere voedingen blijven geven, anders wordt de druk op de maagingang te groot en gaan ze weer erger spugen.

Als alles nu goed gaat met je kind, dan zou ik die luiers voor lief nemen (dat gaat normaal gesproken na een paar weken als de darmen er aan gewend zijn echt beter!) en gewoon blijven doen wat je nu doet.

7. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    1,088
    0
    0
    Wij hebben de combi Nexium en Enfamil wel een tijdje gedaan. Na ongeveer twee weken de Nexium gehalveerd en nog twee weken later zijn we helemaal gestopt. De kinderarts wist van de combi af en heeft het ons nooit afgeraden. We hadden zelf zoiets van; die slokdarm moet rust krijgen en we willen even kijken of ze de voeding accepteert. Ging allemaal prima en heb zelf niet echt het idee dat het nu beter gaat doordat de Nexium er helemaal af is...

8. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Onze kinderarts heeft toen gezegd dat enfamil echt geen zin had, maarja zoveel artsen, zoveel meningen dus misschien even navragen hoe jullie arts erover denkt. Op Cb hadden ze dit trouwens nog nooit gehoord:(
    Wij hebben ook een tijd JBPM gegeven maar hier waren de klachten echt veel erger dan de klachten van het spugen. Toen had hij nog niet zo'n pijn als naderhand bij het eten en de buikpijn duurde de hele dag. Dus wij zijn snel gestopt met JBPM want liever 5 keer per dag ongemak dan de hele dag door de krampen. Maar dat verschilt ook per kindje. Volg vooral je gevoel, jij kent je kindje het beste

9. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

May 13, 2008
    2,035
    0
    0
    Mijn zoon is ook behoorlijk aan de diarree sinds hij jbpm door zijn voeding krijgt. De ka heeft gezegd dat zolang je kindje goed drinkt en geen koorts krijgt, dit niet ernstig is. Ik vind 4 luiers nog meevallen :) Hier zijn het er minstens 6 en zojuist had ik er 1 dat ging tot aan zijn rug..jakkes.

Maar ik vind het niet zo erg vergeleken met de pijn die hij heeft zonder de jbpm. Hij heeft verder ook geen last van het poepen.

Waar je wel over zou kunnen nadenken is ipv friso comfort, de standaard friso te mengen met Nutriton. Dan heb je de hoeveelheid jbpm zelf in de hand.

Hopelijk groeien onze kindjes snel over die vervelende reflux heen!

10. Charlie007

Bedankt voor je reactie Ellenore. Ben nog niet overgestapt..

Komen momenteel niet uit met 5 x 180/6, omdat hij tegen 05 uur wakker wordt van krampjes nog en hij geen liefhebber is van de speen. Toch heb ik vanochtend de speen er ingeduwd en zo een half uur boven zijn bed gehangen tot hij weer sliep....anders komen we steeds niet uit als hij 'snachts blijft drinken.

Mijn vraag was dan nog over Enfamil, hebben jullie het idee dat het ook goed verzadigd omdat het zo indikt in de maag? slapen jullie kindjes er ook beter op??

Ik hoor het graag, Charlie

11. misa

misa Niet meer actief

Ik heb ook in je andere topic gereageerd. Maar als je kindje steeds honger heeft met deze voeding, dan zou ik niet naar een andere AR voeding overstappen. Dat lijkt me dan hetzelfde effect.

Share This Page