tandvleesproblemen ondanks flossen

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

    Minny Fanatiek lid

    26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Al een paar maanden gebruik ik elke avond van die tandenstokers van oral b. En zo ineens is mijn tandvlees op een paar plekken zo gevoelig. Ik heb een kroon op één van mijn voortanden en het deed in eens zo pijn aan de achterkant. Na een paar dagen goed masseren met de electrische borstel is het wel een stuk minder maar nog niet weg. En ook bij andere tanden doet het ineens pijn. Wat moet ik hier nou mee? Ik ben zo zuinig op mijn gebit, waar gaat het fout?
     
  2. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    Bij mij hielp maar 1 ding:

    Speciale tandpasta voor gevoelig tandvlees, vitis gingival
    Aangeraden door mondhygieniste en oa te koop bij de apotheek
     
  3. dancingprinzess

    dancingprinzess Actief lid

    19 mei 2010
    169
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Ben je zwanger?
    Want mijn tandarts zei bij de laatste controle (anderhalve week geleden) dat je tandvlees gevoeliger kan zijn en sneller kan bloeden als je zwanger bent.
    Anders voor de zekerheid even je tandarts bellen....
     
  4. Chillin

    Chillin VIP lid

    22 mrt 2007
    64.894
    818
    113
    Bassist
    Brabantse Wal
    Meridol of Paradontax helpen bij mij ook goed.Gaat bij mij gauw ontsteken als ik niet 2x per dag poets en spoel.
     
  5. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Is steken met een houten tandenstoker niet beter met gevoelig tandvlees. Mij is dat in ieder geval aangeraden (en ik gebruik Zendium) en dat gaat heel goed. Wel trouw ELKE dag doen

    Oh sorry, ik lees nu dat je al stokers gebruikt (ik dacht flosdraad)... naar de tandarts gaan dan maar
     
  6. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ik heb hetzelfde probleem. Weet niet wat ik eraan kan doen. Poets met Elmex voor gevoelige tanden, ik flos met een speciaal ragertje wat de mondhygieniste heeft aangeraden, met Interprox erop en ik spoel iedere dag mijn mond met mondwater van Elmex (ook voor gevoelige tanden). En nog kan ik geen ijs of koude drankjes verdragen, word er zo moe van!
     
  7. Minny

    Minny Fanatiek lid

    26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik snap er ook niks van, het kwam zo ineens opzetten. Tandvlees wordt helemaal wit als ik het aanraak en bij een viertal tanden is het nog gevoeliger. De kans op een zwangerschap is wel heel klein. Wat zou nog meer een oorzaak kunnen zijn?
     
  8. Minny

    Minny Fanatiek lid

    26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Heb net mijngebit gereinigd en op de gevoeligste plekken met flos ipv stokers, want met stokers lukt op het moment echt niet. Maar het doet nu nog pijn! Hopelijk is het geen enge tandvleesziekte?
     
  9. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Heb je niet gewoon een lage weerstand/slecht vitamines gegeten? Dat merk ik vaak aan mijn tandvlees.
    Nu ben ik niet zo stipt met tandenstoken (dus ga t pas doen als ik er last van heb), maar bij mij komt het dan vaak opzetten..
    Ik gebruik ook altijd zendium, maar parodontax is nog beter (maar wel smerig).
     
  10. Minny

    Minny Fanatiek lid

    26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Niet anders dan anders...
    Vind het wel raar dat het zo ineens komt.
    Weet ook niet goed hoe ik dan wel moet flossen/stoken.
     
  11. tjessia

    tjessia Fanatiek lid

    1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Na een jaar last te hebben gehad van het tandvlees rondom mijn kroon ben ik begonnen met de rubberen raggertjes die het tandvlees masseren. Dus niet die harde metalen zeg maar. De pijn was zelfs zo erg dat ik een allround foto heb laten maken bij een vriendinnetje op de zaak. Daar was niets te zien, geen ontstoken wortelpunt oid. Dus echt tandvleesprobleem. In combinatie met cordosil, de spoeling of met de gel op de rubberen ragger werkt het prima. Geen problemen meer maar wel blijven doen.
     
  12. Minny

    Minny Fanatiek lid

    26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    bedoel je die groene van oral b?
    die gebruik is nu namelijk, maar krijg ze er niet meer tussen. alleen nog bij de kiezen. de rest doet te erg pijn. en ik gebruik ze al een aantal maanden dagelijks. raar toch dat het dan zo ineens zo zeer doet?
     
  13. Babyliz

    Babyliz Fanatiek lid

    4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Ik heb jaren rondgelopen met heel gevoelig en bloedend tandvlees. Op aanraden van de mondhygiëniste ben ik de softpicks van gum gaan gebruiken. Was in t begin echt heel erg pijnlijk, maar nu heb ik nergens meer last van en voor t eerst sinds jaren geen bloedend en pijnlijk tandvlees meer. Gewoon 1x per dag tussen je kiezen en tanden doorhalen. Vereist in t begin wel wat doorzettingsvermogen ;)
     
  14. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Als je t niet vertrouwt, zou ik gewoon een afspraak maken bij de tandarts..
     
  15. tjessia

    tjessia Fanatiek lid

    1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ik weet niet of ze van oral b zijn maar ze zijn idd, wit met groene raggers van rubber. Als het niet lukt dan eerst met houten tandenstokers tussen de kiezen proberen te komen, gewoon 3x heen en weer elke dag. Dan wordt de ruimte ertussen iets groter na ongeveer 1,5 week dan kun je de rubberen weer gebruiken voor het tandvlees.
     
  16. Minny

    Minny Fanatiek lid

    26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Vanmorgen had ik ineens tijdens het poetsen heel veel bloed. Snap er niks van.

    Maar kan gelukkig morgen naar de tandarts!!
     

Deel Deze Pagina